{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.649 visninger | Oprettet:

påhængsmotor og strøm - kan ikke måles... {{forumTopicSubject}}

Hello...

så er vi klar til søsætning, men vil så lige tjekke at der godt nok lades på batteri... nej ...

vi prøver at måle ac, men den svinget mellem alle mulige spændende tal, så hurtigt at det er ulæseligt... så prøver vi dc ej heller her kan vi aflæse displayet...
nogle bud? det gør sig gældende ved tomgang, såvel som halv, trekvart gas...

vi har en ensretterdims på så den kan lade på batteri...
den er med seks ledninger, to til dc to til ac en til tach og en til sense (hvad er sense til?)

men da vi ikke kan måle dc'en på motoren kan vi jo heller ikke tjekke om dimsen virker som den skal... den lader i hvert fald ikke på batteriet,...


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  påhængsmotor og strøm - kan ikke måles...
  • #1   20. jul 2016 vi har sat denne ind efter de to gule ledninger der kommer fra stator... gul til gul, gul til gul, rød til plus, grå til tach/omdrejningstæller og sort til stel... der er en rød tilbage til sense (umiddelbart er den til montering på starteren, hvilken vi ikke har på)

    men vi kan intet måle på nogle af stik/ledninger,,, det hele flimrer bare... eneste sted vi kan få en reel måling er direkte på batteriet... 12 v----


    profilbillede
  • #2   20. jul 2016 her er lige lidt mere info; det er at der er 5 ohms modstand, eller hvad det hedder når man måler mellem de to gule ledninger på motoren...
    dr.google er ved at drive mig til vanvid med alle sine forslag, der ikke virker...


  • #3   21. jul 2016 hej vandhund.

    kender ikke instrumentet, men hvis du bruger normal ledning til denne burde resistansen i ledningen ikke have den store betydning.
    du skal selfølglig måle DC direct current.

    VH Esben


  • #4   21. jul 2016 Vi kan ikke få en måling på dc da det "flakker" imellem en masse tal så hurtigt at det ikke kan læses...
    Og det er inden ensretterdimsen...


  • #5   22. jul 2016 hvis det er hvor meget motoren lader på batteri. Så montere du den på batteri. hvis det er det du skal.
    hvis du skal måle om den lader ordenlig kan du invistere i en multimeter.



  • #6   24. jul 2016 jeg bruger multimeter til at måle, ac, dc og ohm... men det ændrer ikke det faktum at jeg ikke kan læse noget i display, da det flakker så snart jeg prøver at måle på de to gule fra stator eller efter enretteren... men den viser fint 12v på batteri... jeg kan bare ikke lure hvorfor den ikke lader...

Kommentér på:
påhængsmotor og strøm - kan ikke måles...

Annonce