{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.273 visninger | Oprettet:

Intet sker ved drej på startnøgle ? {{forumTopicSubject}}

Hejsa !

Lidt bøvl....jeg skiftede mit hoved + kabel da det var irret over nede på starteren og knækkede da jeg ville starte motoren - den kørte i ca 25 sekunder før det knak over.

Nu er problemet så følgende...der er sat 100% nyt kabel på, det er monteret 100% som det gamle og alt andet som får strøm derfra fungerer MEN......

Når jeg drejer nøglen så sker der nada i instrumenterne (normalt svinger voltmeteret op) og intet sker ved aktivering af nøglen.....

Hvad F...kan der være sket ???

Jeg bøvlede lidt sidste år med min gearbox hvor der er denne her blokering så man ikke kan starte i gear - og inden jeg opdagede det knækkede kabel så blev alt jo checket igennem og hevet ned så kan det være der den ligger nu ?

Hvad kan jeg gøre for at checke om det er der fejlen ligger ? Skal ledningen kortsluttes eller bare klippes over ?

Håber der er gode råd hos i øvrige saltvandspirater !!

/Allan

NB: ja, der ER checket sikringer osv osv - alt virker undetagen motor/starter.......HJÆÆÆLP !!


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Intet sker ved drej på startnøgle ?
  • #1   12. maj 2008 måske den forkerte kabelsko på starteren er der ikke to tilslutninger?

  • #2   12. maj 2008 Gid det var så vel, men desværre sidder det nye kabel på præcis samme sko som den gamle - er checket smiley

    /Allan


  • #4   12. maj 2008 Yes, kablet er OK - alt andet virker......bare ikke tændning / starter....

    Motoren bliver ikke tørnet, der sker bare intet når nøglen vrides......

    Hmm, stel kan jeg checke - har ikke spekuleret på den da alt andet i båden nu virker...er et forsøg værd - men flere forslag modtages gerne !!

    /Allan


  • #5   13. maj 2008 Hej Allan

    Tjek også multistikket...Ta det evt ud og gi det lidt wd40, havde det samme problem...

    Cem


  • Allan R
    Allan R Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Både: 1 Svar: 2
    #6   13. maj 2008 Det kan også være en sikring der er brændt af.

    Det har jeg ihvertfald prøvet på min, efter at have rodet med nogle ledninger.


  • #7   13. maj 2008 Hey Guys !!!

    Mysteriet er løst - og det viste sig at være flere fejl på samme tid !!

    1. først knækkede + kablet på starteren pga ir.......havde i 2006 en defekt lænespumpe så var sgu nær sunket hvis vi ikke havde kigget ned i motorrummet..............det kunne kablet åbenbart ikke tåle, så det gik i døden.

    2. samtidig fandt tændningslåsen på at vælte om på ryggen og spille stendød - den er ganske enkelt bare kaput !
    Hvis jeg kortslutter med en fed skruetrækker så springer dyret i gang og brummer lystigt smiley


    Min panik skyldtes ko at jeg HAVDE checket tændningslåsen - men det var jo før jeg opdagede det skide kabel var knækket, så da jeg lige brugte indersiden og startede helt forfra som hvis det var en helt ny fejl - så gik der 5 minutter og VOILA smiley

    Det var faktisk Nicolai's indlæg der lige fik mig til at tænke en gang mere.....skønt med en masse god hjælp fra jer gutter !!

    Jeg bukker og takker ydmygt for hjælpen fra jer alle............

    /Allan

    PS. kan man læse at jeg er GLAAAAAAAAAD ??!!


Kommentér på:
Intet sker ved drej på startnøgle ?

Annonce