Mercruisers nyt motor modeller {{forumTopicSubject}}
For ikke så længe siden ( 2014) kom Mercruiser med deres egen marine motorer som skulle angiveligt være designede fra bunden af og ikke bare de konverterede GM/Chevy motorer vi kender og bruger.
Jeg kan se at disse nye motorer kan også nu købes i Danmark via deres forhandlere. De hele ser godt ud theoretisk set, den er angiveligt lettere, mere HK per kubik liter osv osv.
Nu kommer mit sporsgmål, er der nogen overhoved på forummet som har direkt erfaring med den? Det jeg læser fra udlandsk hjemmesider er ikke lovende . En god antal af bruger rapportere diverse sensor fejl , falsk elektrisk advarsler og mystisk alarmer .
Er det nogen man skal holde sig fra eller vente nogen årer indtil mercruiser har løst alle børnesygdomme ?
jul 2014
Følger: 1 Følgere: 53 Både: 4 Emner: 69 Svar: 1.115
Den her
https://www.mercurymarine.com/en/ca/news/powerful-proven-and-purpose-built/
..
jun 2006
Følger: 26 Følgere: 28 Både: 3 Emner: 34 Svar: 855
Tror ikke der er så mange i dk der har fået dem lagt i endnu
dec 2011
Følger: 16 Følgere: 369 Både: 1 Emner: 13 Svar: 207
Ummidelbart Kan jeg ikke lure hvor motoren kommer fra eller den er helt unik.
Men der er jo garanti på og helt dårlig er den nok ikke
jul 2014
Følger: 1 Følgere: 53 Både: 4 Emner: 69 Svar: 1.115
Det med garanti skal man lige passe på , jeg købt en ny bil i 2014 (lige udkommet model) og selv og der kom fejl ,fabrikanten påstået at de kunne ikke ret Problemmet fordi deres ' enginører arbejde på et løsning' . Det var 11 surt måneder uden køreglade at jeg gik rundt i bilen før fejlen var rettet.
jun 2006
Følger: 26 Følgere: 28 Både: 3 Emner: 34 Svar: 855
jul 2014
Følger: 1 Følgere: 53 Både: 4 Emner: 69 Svar: 1.115
dec 2011
Følger: 16 Følgere: 369 Både: 1 Emner: 13 Svar: 207
maj 2008
Følgere: 48 Både: 1 Emner: 16 Svar: 2.076
Den værste I/O der nogensinde har set dagens lys med et hav af fabriksfejl, udgåede reservedele og ikke mindst ganske upålidelig.
4.5´eren ender sikkert på samme niveau om nogle år.
INDMAR USA / BARR USA har skiftet til FORD motorer, og jeg tror både Mercruiser og Volvo Penta ender med det samme i fremtiden.
3.0´eren er udgået for flere år siden hos Mercruiser og Volvo Penta ( reservedele kan stadig skaffes i begrænset omfang fra aut. forhandlere ).
Det giver ingen mening med udvikling af sin egen motor, når man ikke har erfaring med det.
jul 2014
Følger: 1 Følgere: 53 Både: 4 Emner: 69 Svar: 1.115
Hvad vil du anbefale Rolf hvis jeg på et tidspunkt vil opgradere motor?
maj 2008
Følgere: 48 Både: 1 Emner: 16 Svar: 2.076
Alt det bøvl med NMEA osv. virker kun sporadisk. Når det ikke virker, kan ingen aut mercruiser forhandler hjælpe dig...
En god gammeldags small block med karburator - det duer.
dec 2011
Følger: 16 Følgere: 369 Både: 1 Emner: 13 Svar: 207
Hvis der er plads er muligheden jo også en 6.2Mpi og så er der jo lidt ekstra hk i balsalen
Har du overvejet diesel ved en evt. konvertering ?
Der er mange spændene i øjeblikket.
Vw/Mercruiser serien - fra 2.0 til 4.2 TDi
Diemax diesel
Marine Diesel Sverige
Blot som nogle af dem
jul 2014
Følger: 1 Følgere: 53 Både: 4 Emner: 69 Svar: 1.115
Diesel motorer i 220 hk størrelse er meget dyrt og mange af dem kan ikke rigtig passe i motorrummet uden de større ombygninger.
jul 2014
Følger: 2 Følgere: 3 Både: 1 Emner: 2 Svar: 20
se hvordan det går næsten alle VAG biler med "mange" hk i små motore/gearkasser..
i de gamle motore kørte de meget længere uden fejl..
så jeg ville også hælde mest til ældre generation..
dec 2011
Følger: 16 Følgere: 369 Både: 1 Emner: 13 Svar: 207
Er dog ikke enig i at man skal vælge det, mener en mpi er rimelig drift sikker og så er de bare fantastiske i motor gangen
jun 2006
Følger: 26 Følgere: 28 Både: 3 Emner: 34 Svar: 855
maj 2008
Følgere: 48 Både: 1 Emner: 16 Svar: 2.076
Jo VAG er ikke som det har været - det er i øvrigt kendetegnende ved mange af de tidligere mastodonter inden for dieselmotorer. Motorerne er pint ud til malingen, og som oftest kan kraftoverføringen ikke håndtere det....
VAG V10TDI - AMG 6.3 AMG ( seriøse motorproblemer med de første årgange )....sådan kunne det fortsætte.
En 6-cylindret række motor ( MB 124 - model 300 D ), rækkepumpe, og et Rockwell bagtøj, så kører det for dig...:)
dec 2011
Følger: 16 Følgere: 369 Både: 1 Emner: 13 Svar: 207
Kom nu lige frem i stolen det er næsten helt tragisk at læse ovenstående. Det værste maridt i din verden er vel hvis kaffemaskinen går i stykker
God dag.
maj 2008
Følgere: 48 Både: 1 Emner: 16 Svar: 2.076
Uden en "tester" skifter reparatøren som oftest reservedele i blinde på en indsprøjtningsmotor. Det er langt fra alle værksteder der kan tilbyde en elektronisk test af en indsprøjtningsmotor....
Gukkel giver en del hits omkring "trouble shooting Mercruiser MPI engines"...
dec 2011
Følger: 16 Følgere: 369 Både: 1 Emner: 13 Svar: 207
God dag
maj 2008
Følgere: 48 Både: 1 Emner: 16 Svar: 2.076
Sæt en tester på - det er billigere for kunden med tidsforbrug og antallet af reservedele...:)
aug 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Både: 1 Svar: 83
God dag
dec 2011
Følger: 16 Følgere: 369 Både: 1 Emner: 13 Svar: 207
Jeg er enig med dig Jonas - uanset fag skal man kende sine begrænsninger.
Men for at holde det til mpi motoren er jeg en smule uenig. Nu det nemt for mig at sige da Vi og de værksteder vi er partner med har tester. Men motoren er derfor stadig ret nem at gå til specielt hvis man har noget motor kunnen.
Har du det ikke skal du naturligvis holde lapperne i lommen.
Den næste ting er ! Nej selvfølgelig nej ! Regningen på at skifte en dyse, eller en sensor skal ikke være ublu fordi man ikke har en tester, så må man rådføre sig med en partner osv osv.
Der er et indlæg her inde med en som har fået lavet for 48.000kr - som jeg læste det var det lavet ud i den blå luft uden at rådspørge nogle eller få accept. Det er ikke ok!
Jeg tror du forstår min pointe
Tilbage til emnet med de nye motore
maj 2012
Følger: 1 Både: 2 Emner: 6 Svar: 9
Det er en virkelig lækker motor. Den er støjsvag og har på trods af størrelsen en relativt god benzin økonomi.
For ikke at nævne ydelsen. Den har et sindsygt moment, og flår båden ud af vandet på en måde den gamle big block 7.4L V8 ikke kunne.
Nu har jeg jo kun sejlet små 30 timer med den, så om der opstår problemer senere hen skal jeg ikke kunne sige.
Men indtil nu så har den fandme gjort det godt
maj 2008
Følgere: 48 Både: 1 Emner: 16 Svar: 2.076
FORD er på vej tilbage i marinefaget....
Mercruisers nyt motor modeller