{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
729 visninger | Oprettet:

propel på big foot {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg har netop købt en lille hardtop båd på 14' og ca 300 kg. Den er udstyret med en mercury 25 hk 4 takts big foot motor, som jeg er ret sikker på står med den originale propel. Så vidt jeg kan læse mig frem til er big foot modellen egentlig designet til at skulle skubbe større både, men den skulle også fungere godt med småbåde, hvor motorstørrelsen lige er det mindste.

Båden sejler OK, men rammer hurtigt max omdrejninger og topfarten kunne måske godt være bedre.

Så vidt jeg kan læse er forskellen at den har en højere udveksling i gearet, hvorved propellen roterer langsommere, men med højere moment og kraft.

Den gamle propel har lidt ramper og ser lidt slidt ud. Jeg tænker at båden måske ville sejle bedre med en ny propel, men hvilken? Jeg kan se at man kan vælge både 3 og 4 bladede propeller til motoren. Vil en 4 bladet være interessant når propel nu går det langsommere.

Jeg er ikke ude efter at båden skal være super hurtig, men blot en god balance der får båden op at plane hurtigt med en mand, men der også kan klare det fornuftigt med 3-4 personer ombord.

Mvh Jesper


Kommentarer på:  propel på big foot
Kommentér på:
propel på big foot

Annonce