{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.196 visninger | Oprettet:

Hjælp til propel&skrue? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har en propel som er blevet svejset da der var flækket noget af. Men er ret sikker på den ikke er i ligevægt/afballanceret længere. Det drejer sig om en org. skrue til en 90 hk Mercury. Kan det betale sig at få den ordnet/slebet (pris?) og hvilke konsekvenser har det at sejle med en skrue ude af ballance?

Takker smiley

- Michael


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Hjælp til propel&skrue?
  • #1   8. jun 2008 evt. en som har en propel liggende til sådan en motor? Tror den nyværende hedder 14*19 ?

  • #2   8. jun 2008 du må ikke sejle med en der er ude af balance... i værste fald får du en skæv aksel ud af det...
    tror ikke det kan svare sig at reparere på en standard alupropel.

    jeg har evt en laser 2 rustfri skrue der passer på til salg i markedet....den er godt nok 20" stigning


  • #3   8. jun 2008 Okay tak smiley

    Syntes bare propeller er lidt (meget) dyre.
    Hvor meget forskel er der på org. alu til rustfri?
    Båden skal bruges til at sejle lidt rundt i og lidt vandsport.


  • #4   9. jun 2008 At sejle med en propel ude af balance/skæve balde kan resultere i bøjet aksler og evt. kompelt gearkasse forlis - så jeg ville få propellen lavet hurtigst muligt.
    Tænk på hvor mange vibrationer der er i gearkassen hvis man kan mærke vibrationerne i båden. Det er stærke sager det der smiley

    Stor forskel mellem alu og rustfri.

    fordele rustfri
    Bedre greb
    forbedret acceleration
    forbedre topfart

    fordele alu
    billigere i indkøb

    OG slevfølgelig har jeg da lige præcis en 18" rustfri som ville pas direkte over på din smiley


  • #5   9. jun 2008 Okay, takker smiley

    Lars T, syntes bare det er mange penge og man kan jo blive helt bekymret for at få stjålet ens propel når båden ligger i havnen, hehe..


  • #6   9. jun 2008 Det er helt rigtig - og der bliver desværre også stjålet en del..
    Det kan dog løses med en løsebolt.. smiley

    Men prøv en rustfri en dag., helst samme dag hvor du også har sjelet med din alu, og du vil kunne mærke forskellen med det samme.. lidt lige som lavprofilsdæk til biler smiley


Kommentér på:
Hjælp til propel&skrue?

Annonce