{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.660 visninger | Oprettet:

Paw E
Paw E
Tilmeldt:
11. jun 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

110 Hk diesel = 3.5 knob / møg skrue.. {{forumTopicSubject}}

Hej har købt en ældre 24 fods 1,8 tons halv planene motor båd, som skrevet ligger der en 110 hk diesel, omdr. Tallet er ukendt, men lyder over hovedet ikke som om motoren får "noget at bide i", ved 1/3 del gas går den 3.5 knob at gi flere omdrejninger gir ikke en skid på farten, den tidligere ejer tabte skruen han havede på i havnen så der sidder bare en erstatnings skrue på, men med den skrue der var på dan han købte den gik den dog en hel knob mere nemmelig 4.5... har snakket med nogle gamle rotter der der siger at stigningen på skruen let kan ændres tja, men skruen ligner noget der sidder på en dam jolle aner ikke tallene på den da jeg tvivler på der står noget den er af bronze og måler ca 34 cm med 3 blade, har læst lidt om emnet herinde men det er mest folk der skal købe special skruer der passer på netop deres båd, men hvad gør en som mig med en gammel damper? og hvad tror i jeg skal af med for en skrue der virker? og hvor? Hilsner og god vind her fra.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  110 Hk diesel = 3.5 knob / møg skrue..
  • #1   11. jun 2008 hvor er du fra. jeg har et par ældre liggende, mål evt. aksel diameter i skrue.....

  • Paw E
    Paw E Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #2   11. jun 2008 Hej med dig jeger fra københavn men tar da gerne et stykke for at løse problemet, jeg vender tilbage med de forskellige mål i morgen formiddag bliver nød til at tage hjem fra båden nu her om 5 min men vi snakkes lige imorgen

  • #3   11. jun 2008 mange ældre bronze skruer kan justeres så skruen får mere bid. Jeg har en nabo der er fisker, og hans kutter på 5 tons går 12 knob med en 80hk mercedes diesel, men han kan så justere skruen hydraulisk.
    Prøv og ta nogle billeder af din skrue for der er jo en lille sandsynlighed for den kan justeres.


  • Paw E
    Paw E Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #4   12. jun 2008 Det ville da være dejligt hvis den kunne justeres da båden ligger i vand pakkede jeg efter 5 mins kreativ tænkning mit cannon ind i plastic men, billederne blev meget dårlige, hmm jeg kunne måske købe et undervands engangs kamera til formålet, men hvis nu det er muligt at justere på den har du så nogen ide om hvor og hvem der måske kunne fikse det?

  • #5   12. jun 2008 det plejer og være noget man kan justere på sin aksel fra skruen med en møtrik der sidder vinkel ret på aksen, for selve mekanismen sidder inden i aksen.

  • Paw E
    Paw E Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #6   14. jun 2008 Ok alle tiders giv mig lige et par dage med de bliieder, jeg sejler ind på lavt vand hopper i baljen og undersøger skruen plus får taget nogle gode billeder, vender snart tilbage smiley


  • #7   14. jun 2008 Hvor er du fra? jeg har et undervandskamera vis det ikke er for langt.

  • Paw E
    Paw E Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #8   15. jun 2008 Er fra kbh hvad med dig?


  • #9   15. jun 2008 Nå okay jeg er fra Randers

  • Paw E
    Paw E Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #10   15. jun 2008 Lige lidt mundert på en ellers kedelig søndag, jeg sejlede ud i morges for at nyde sol opgangen, under mit sidste havne ophold har jeg monteret en 4 hestes påhængsmotor jeg bruger til at bakke ud fra pæle pladser, da jeg ikke kan få hovedmaskinen i bak, men tilbage til turen imorges, som et forsøg startede jeg påhængs motoren og slukkede hoved motoren så den kun gik med de 4 heste... Og ja den gik 2,5 knob haha altså med den nuværende skrue opsætning med 110 hk vinder jeg kun 1 knob iforhold til en 4 hestes påhængsmotor, ved sku ik om man ska grine eller græde haha, ak ja. men får snart taget de billeder der, fortsat god aften herfra.

Kommentér på:
110 Hk diesel = 3.5 knob / møg skrue..

Annonce