{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.138 visninger | Oprettet:

Powertrim, hvad kan der være galt? {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har en Mercury 75 HK fra 1990. Den har et lille problem med powertrim som jeg er lidt i tvivl om hvad kan være. Problem opstår når den skal hæve motoren. Aldrig når den skal sænke. Problemet er at jeg kan trykke mellem 1 til 6 gange før den kører. Første troede jeg at det bare kunne være et dårlig forbindelse oppe ved trimknappen på remoten, men efter at have undersøgt det lidt nærmere så kan jeg høre at relæet klikker hver eneste gang jeg trykker også selvom trimmet så ikke starter. Jeg har købt nyt relæ for en sikkerhedsskyld, men samme resultat. Jeg har for sjov prøvet at bytte om på op/ned relæ, men stadig er det kun op der driller. Hvis relæet klikker hver eneste gang jeg trykker så er der vel ikke dårlig forbindelse ved knappen vel? Hvad kan det så være?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Powertrim, hvad kan der være galt?
  • #1   3. jul 2008 hvis relæet klikker, så burde det virke. MEN, det er nok en nedsat forbindelse.. dvs. der er forbindelse, men ikke nok ampere kan komme igennem.

    rens alle stik og sko, tjek forbindelsen mellem kobberet og skoene.

    hvis det ikke virker, så gå vidre til powertrimmet..
    nået kunne godt tyde på at trimmet ikke kan belastes
    ( og belastningen er størst, når motor skal op ),,,

    så det kan være dårligt fremløb, snavs i hydralik olien, eller bare udtjent olie " hvornår er det sidst skiftet ? "

    Pumpen kan være utæt eller itu..


    jeg er nok bange for at der er trim-pumpen smiley


  • #2   3. jul 2008 Hej Michael.

    Nå jeg har klikket et par gange så kører den fint og uden problemer, så det er vel ikke selve pumpen der er i stykker?

    Faktisk nu du siger det, så får jeg lidt dårlig samvittighed. Jeg købte båd og motor for 2 år siden og har aldrig skiftet det olie til trimmet. Den har gjort på denne måde fra start af.


  • #4   3. jul 2008 Jeg har lige skiftet relæer på min af samme grund.

    Prøv at bytte rundt på relæerne og se om problemet bliver flyttet med. Mine klikkede også men virkede ikke.
    Evt. bank lidt på dem med håndtaget på en skruetrækker mens du trimmer.


  • #5   3. jul 2008 hvis relæet klikker om motoren ikke starter er det relæet eller forbindelsen til/fra det relæ den er gal med

  • #6   4. jul 2008 Taget fra første indlæg :
    Jeg har købt nyt relæ for en sikkerhedsskyld, men samme resultat. Jeg har for sjov prøvet at bytte om på op/ned relæ, men stadig er det kun op der driller

    Så har prøvet at skifte og endda købt nye, men samme resultat. Så det må næsten være forbindelsen siger I ? Så vil jeg tro det er i knappen i håndtaget...

    Ked af at jeg ikke har skrevet tilbage før nu, men der har ikke være nye hændelser de sidste par gange jeg har været herinde...underligt!


  • #8   4. jul 2008 Nej det har jeg ikke prøvet... Skal jeg bare knalde 12 volt på de ledninger fra "op" trim relæet ?

  • #9   4. jul 2008 jeg ville starte med at finde et multimeter og måle om der overhovet er 12V på tilgangssiden af relæet...(ikke spolen men kontaktsættet)

  • #10   4. jul 2008 men der er mange måder at fejlsøge på... bare start fra en ende af istedet for bare at prøve dit og dat hele tiden

  • jimdean j
    jimdean j Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 34
    #11   5. jul 2008 jeg vil ligesom en anden mene den får ikke strøm nok hvergang, det lidt ligesom en bil, der ikke har et godt batteri, nogle gange kan den godt, andre gange kan den ik starte. , nu ved jeg ikke hvordan såen en trim virker, men jeg vil mene det er et strømproblem, er batteriet ok, hvis bare en' celle er delvis ødelagt sååå kan du hurtig få et problem

  • #12   5. jul 2008 Det kan ikke have noget med batteriet at gøre da den altid har haft problemet og batteriet blev skiftet for ikke så længe siden.

    Igår prøvede jeg sammen med at teste lidt. Nogle gange når den er igang med at køre op, kan den godt stoppe selvom knappen holdes inde. Makkeren kunne høre at relæet klikkede når den stopper, altså relæet slår fra, selvom jeg stadig holdt knappen inde. Så vi konkluderede at det måtte være ved knappen/kontakten at der var et problem. Skal prøve at skille det ad senere idag og se,


  • #13   16. apr 2021 nogen der ved hvorfor trim relæ brænder af ??? kan for mange ampære gøre at et relæ brænder af ??? tænker hvis man som jeg har et batteri påå 260 ampære trim relæ på 80 og motor som jeg ikke ved hvor mange amp bruger til at trimme op ... men lad os nu sige den beder batteri om 120 amp de amp skal igennem trim relæ som jo er på 80 amp kan det så være det der er problemet ????

Kommentér på:
Powertrim, hvad kan der være galt?

Annonce