{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hæng hylder op 930 kr.
  • Rengøring 700 kr.
  • easy bed assembly 480 kr.
  • Rengøring af 55 m2 lejlighed. 500 kr.
  • Hjælp til at flytte rullegardiner + dør 850 kr.
  • samling af højskab 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Slør i styring...
  • #2   5. jan 2017 Det er ikke unormalt - men nok lige afhængig af hvilken type styring du har.

• #3   5. jan 2017 Umiddelbart vil jeg da tro at det er meget slidt ELLER at der sidder noget løst og det syntes jeg da lige at du skal undersøge inden du sejler igen ?
    jeg går ikke ud fra at det er en hydraulisk styring men en slags teleflex

• #4   6. jan 2017 Pumpen, er vist et "kompas", hvis vi snakker om det samme Claus smiley

Tror jeg har hydraulisk styring, eller servo..! Det bygger jeg på, at da kileremmen smuttede af i sommers, kunne jeg ikke dreje/styre uden at bruge mange kræfter.

Giver det mening..?

Synes selv det virker lidt små træls, vil hellere have fast og direkte styring...

• #5   6. jan 2017 så kan der måske være kommet luft i systemet ??? har du set efter om der mangler hydraulikolie ???? for der er kun meget lidt slør eller ingen
    slør i denne type styring

• #6   6. jan 2017 jeg prøvede engang at min olie beholder blev utæt under sejlads og der kom der meget slør i men jeg listede ind og fandt noget hydraulikolie som jeg kom på og luftede systemet ud ved at dreje rattet fra yder punkt til yder punkt nogle gange så forsvandt sløret og vi var klar til at sejle igen .

men denne banke lyd som dit laver lyder forkert men prøv lige og check olistanden for der må jo være en løsning

• #7   6. jan 2017 Uhh, vi er vist lidt ude over mine kompetancer nu, men jeg tror du har fat i noget Hasse. Jeg vil se om jeg kan finde et sted til udluftning / olie. Den har lige været til service, men styretøjet er vist ikke blevet efterset, tænker dog at olie bør der være på. Hmm, motor og styretøj bruger vel ikke samme olie..?, nej, vel... smiley

• #8   6. jan 2017 Hej Brian
    NEJ det er IKKE den samme olie til motor og til styring
    men hvis du kikker der hvor hvor den rem knækkede så du ikke kunne styre båden sidder der nok en pumpe og ved den er der sikkert en lille beholder til hydraulikolien
    Jeg har sendt dig en PB med mit nummer

• #9   6. jan 2017 Tak Hasse, tjekker op i weekenden smiley

• #11   6. jan 2017 1) Er der olie på servostyringen ?

2) Servosystemet er selvudluftende. Ratudslag fra yderpunkt til yderpunkt vil fjerne evt. luft i servosystemet.

3) Er der servotryk nok i servosystemet ?

Du kan benytte en DEXRON III servoolie fx fra thansen.dk

• rasmus T
    rasmus T Tilmeldt:
    jun 2012

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 63
    #12   8. jan 2017 nu er det jo med kabel så vil der altid været lidt slør. det kan godt lyde som om det sidder løst

• #13   9. jan 2017 att Rasmus
    Det er IKKE med kabel !
    det er en hydraulisk styring

• #14   9. jan 2017 hasse...jo det er med kabel fra rattet og ned til hydraulikken , som sidder nede ved motoren....

det kaldes osse hydraulisk assisteret styring... skift kabel fra rat og ned til den hydrauliske tilkobling så bliver det godt igen

• rasmus T
    rasmus T Tilmeldt:
    jun 2012

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 63
    #15   10. jan 2017 det ville være pinligt hvis jeg ikke viste det. efter som jeg er udlært bådemekaniker

• #16   10. jan 2017 ok Mekanikles og undskyld men jeg har bare ikke hørt om en hydraulisk assisteret styring men da han sagde at han mistede styring styring da der var sprunget en kileram måtte jeg da gå ud fra at det ikke var med kabel men det kan brugeren jo se når han skiller det ad

• #17   10. jan 2017 @ rasmus T og mekanikles - rart når det er fagligt kompetente folk der ved noget om det de byder ind med i stedet for folk der bare gætter smiley

• #18   10. jan 2017 ATT Rasmus T og Jens B
    Lad nu være med at spille så skide smarte for jeg er da sikker på at vi havde fundet ud af det når det blev skilt ad men jeg var bare ikke klar over om det kunne være både hydraulisk og samtidig med kabel så lad være snakke / skrive ned til folk når du ikke aner en skid om hvem der sidder i den anden ende.

• #19   10. jan 2017 Typisk kommentar fra dig Hasse - du er altid så klog.
    Tænker heller ikke du "ved en skid om hvem der sidder i den anden ende" - men du er bare altid SÅ meget klogere end os andre smiley
    Hvis du føler jeg har talt ned til dig - så er det nok fordi du føler dig usikker, og at du selv mener det var på sin plads smiley

• #20   10. jan 2017 Rolig nu - tråden skal ikke spoleres.

Der er kabelwire fra rat til servostyring.

I servostyringen bliver den mekaniske wirestyring til en hydraulisk styring kva servotrykket fra servopumpen.

Der kan være for stor afstand i selve servostyringen ( snekken ), som giver en klunk lyd.

Godt ord igen alle - vi er her for at hjælpe hinanden...:) Husk det.

• #21   10. jan 2017 Mekaniker er tilkaldt, tror det ligger uden for egne kompetencer smiley

• #22   12. jan 2017 Jeg har helt samme problem.
    Og har kikket lidt på det i dag.
    Og jeg tror også det er mit kabel.
    Men nu må vi se?
    Min båd er en bayliner 2855

• #23   12. jan 2017 Jeg har endnu ikke hørt fra mekaniker Rene, så giv meget gerne besked, hvis du får dit fikset, og hvordan smiley

• #24   12. jan 2017 Det skal jeg nok.☺

• #25   20. jan 2017 så er styrekabel af monteret , det var ok.
    ratstammen afmonteret, det skulle spændes lidt sammen, så var der lidt af sløret væk.
    jeg var nede ved min bådmekaniker med det.
    han sage så at det kunne være styrearmen på mit bravo 3 derv, som der var slør i.
    og det var ikke så let at lave.
    dervet skal afmonteres..
    og der skulle skæres et hul i toppen af drevet, så kan han lave det den vej ind..
    og jeg har prøvet at tage fat i mid drev og ganske rigtigt er det som om det kan gi sig lidt.
    så jeg er bange for det er der fejlen er!!!!.
    Hilsen Rene

• #26   20. jan 2017 Det lyder lidt træls Rene, lidt større omgang end man har lyst til...

Jeg får skiftet kablet meget snart, så håber jeg det er der fejlen ligger hos mig.

Vi må lige opdatere når vi er i mål, det vil være rigtig fint smiley

• Sebastian H
    Sebastian H Tilmeldt:
    jul 2021

Følger: 1 Svar: 1
    #27   31. jul 2021 En af jer der fik det løst ? Jeg står nemlig med samme problem smiley

Kommentér på:
Slør i styring...

Annonce