{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.601 visninger | Oprettet:

Kent  F
Kent F
Tilmeldt:
15. jan 2017
Følger: 13 Emner: 1 Svar: 4

Male båd {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.
Jeg har fået fat i en båd som jeg skal ha malet.
Men jeg ved intet om det. Jeg vil gerne have båden til at være så højglans hvid så muligt.
Er der nogen der har nogle gode råd?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Male båd
  • Kent  F
    Kent F Tilmeldt:
    jan 2017

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 4
    #1   16. jan 2017

    profilbillede
  • #3   16. jan 2017 2 komponent hvid topcoat.

  • #4   16. jan 2017 Personligt synes jeg den er flot som den er - stilfuld med den blå stribe.

    Den kan selvfølgelig males men det tager både tid og koster $$$.

    Har du overvejet at sejle en sæson i den som den er? Når først du er på vandet kan du jo ikke se farven smiley


  • #5   16. jan 2017 Hempels lille malerbog, få fat i den og læs !
    Der findes et utal af videoer på nettet ang maling af ting der skal stå " fjong " tro ikke på alt du ser smiley ..... du får det bedste resultat ved at sprøjtemale ( trykluft ) og en god pistol.... husk du nok ikke skal sætte den i en maler kabine ved tørre temp... der kan skjule sig bitte små luft bobler i glasfiber, så de kan briste ved høj varme, så ved en god rum temp og tid, så skulle den nok klare det.
    Selve maling er en smags sag, men skal være ret flexibel, ellers sprækker den hurtigt da der er MANGE store kræfter på spil i sådan et skrog i lidt bølger, det flexer helt utroligt sådan et skiv....
    Sidst men helt utroligt vigtigt, slut resultatet bliver kun godt hvis bunden er HELT optimal, så finis starter i bunden, brug KUN produkter der er egnet til glasfiber ( der er RIGTIG mange derude smiley ) og det er en jungel at finde rundt i .... såååååå ..... søg, læs ...... søg, læs.... søg, læs og søg, læs lidt mere... smiley
    Jeg har brugt 2 forskellige glasfiber spartel da jeg fik lavet min, havde noget stående fra biltema, spec. til glasfiber, og købte så noget mere fra plastik padding.... det der blev brugt fra tema har fået små små revner, som viser sig som små sorte hår i den hvide maling, fine fine revner smiley ... mens det fra padding ikke har revner overhoved, det virker mere flexibel, også når man sleb de to var der foreskel... temas blev støv når man sleb, imens padding var noget mere "gummi" agtigt og pakket sig i slibe papiret.... men hvis man kan undgå små revner lidt over et år efter at det er lavet.... ja så bruger jeg gerne 5 gange mere slibe papir på at undgå det smiley
    God lyst...... tænk på os andre og giv os en hulens masse billeder og beskrivelser, også hvis der er noget der ikke lige var hensigten, vi kan alle lære af det.... smiley


  • #6   16. jan 2017 HOV.................... kan du SÅ se at få den oprettet ! ! ! ! !
    Kan en RIGTIG god polering ikke få den og ringe ? ? ? eller er der for mange småskader rundt omkring ?


  • Kent  F
    Kent F Tilmeldt:
    jan 2017

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 4
    #7   16. jan 2017 Der er mange småskader rundt omkring. Men tænker at den skal slibes og spartles. Men er det så nok bare at male med 2 komponent hvid topcoat?

  • #8   16. jan 2017 Hvis den er en trailer båd ... så ja, ellers skal den nok have en god bundmaling..

  • Kent  F
    Kent F Tilmeldt:
    jan 2017

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 4
    #9   16. jan 2017 Nå ja og så selfølgelig bundmaling smiley

  • Kent  F
    Kent F Tilmeldt:
    jan 2017

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 4
    #10   16. jan 2017 Tak for svar herinde. Jeg skal nok tage nogle billeder undervejs 👍🏼

  • #11   16. jan 2017 Min båd er malet med autolak .
    Jeg ville tænke længe over om jeg ville gøre det igen .

    Efter en weekend hvor den lå på langs af en kaj, med fendre ,
    kan man godt se hvor fendrene og båden har rullet . der er farve forskel

    Maling bliver for tyndt et lag

    Nicolai


  • #13   18. jan 2017 Brug altid 2 komponent autolak hvis du skal sprøjtmale.
    Husk grunder skal være af samme mærke som lak, ellers binder det ikke godt nok.
    Jeg står selv med en som skal have den store tur.
    Godt forarbejde er et godt fif smiley
    At male tager ingen tid.


  • Michael RS
    Michael RS Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 162
    #14   19. jan 2017 Du kan købe cellulose eller zylol 2 komponent baseret autolak i Tyskland de har andre restriktioner end i DK så vidt jeg husker mener Glassorit laver noget.

Kommentér på:
Male båd

Annonce