{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.028 visninger | Oprettet:

Ekkolod... {{forumTopicSubject}}

Efter at have læst et hav af indlæg vedr. ekkolod og især fishfinder.... Syntes jeg stadig jeg har et par spørgsmål jeg gerne vil bede om hjælp til at afklare...

Principielt har jeg kun brug for et ekkolod, så hvilke skal jeg kigge på?

Og er det et problem / ulempe med transducer monteret på indersiden af skroget? (jeg syntes ikke det er særligt smart med en hæk monteret....)


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Ekkolod...
  • #1   27. jul 2008 Punkt 1.
    hvad skal du bruge ekkolodet til...dybtemåling eller til at finde fisk, sejlrender olign..

    Punkt 2.
    En idenbords transducer eller hækmonteret transducer er en smagssag.
    Så hvis du vil have med indenbords..så skal du bare være opmærksom på at mont. den efter forskrifterne mht. ingen bobler mellem lim/silicone og skrog, og du kan ikke ændre på vinklen efter mont.

    Punkt 3.
    Jeg bruger selv Garmin´s produkter..Jeg syntes de er nemme at overskue & nemme at indstille og kan enligt godt lide deres design.
    Har prøvet med Lowrange og Eagel.


  • #2   27. jul 2008 1. Kun dybdemåling

    2. Okay....

    3. Jeg har også kun gode preferencer omkring Garmin (men kommer dog fra GPS), og kan ikke rigtig se der har nogle "kun" dybdemåler...

    Jeg tænker lidt denne her retning http://www.navmanmarine.net/Navman/Templates/productinformation.aspx?id=4551


  • #3   27. jul 2008 hvis det kun er til dybte måling er det næste lige meget hvad du køber, det er ikke særlig avanseret udstyr der ska til det, fishfinder gir dig kun et prej om at der er fisk i farvandet, men ingen garanti for at du hiver dem op smiley
    tror hæk monteret transduser er det letteste at montere


  • #4   27. jul 2008 Jeg syntes bare det er lidt træls med den ledning, og transduceren virker også ret udsat.....

  • #6   28. jul 2008 jeg har lige monteret et garmin fishfinder 300c med hæktransducer det var nemt og montere og fungerer fint og samtidig koster det heller ikke alverden.. vh niels

Kommentér på:
Ekkolod...

Annonce