{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.773 visninger | Oprettet:

Denis A
Denis A
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Det ene tændrør soder til {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har en 40 hk to cyl. suzuki påhængsmotor fra ca. 81, der hurtigt soder til på det ene tændrør. Jeg har prøvet at bytte om på tændspolerne uden hæld, men det kan vel næppe være blandingen, da den kun har en karburator. Nogen der kan hjælpe eller har et forslag?

Mvh. Denis

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte rem på klippebord på Stiga Tornado 2098 H SDST 98 Hydro 1.000 kr.
  • Afhentning og bortkørsel af mindre jordbunke 3.000 kr.
  • Nedtagning af radiatorer 1.000 kr.
  • Ophængning lampe 900 kr.
  • Hænge lampe op (2 i 1) (se foto) + hænge 2 billeder op + hylde + 2 spejle 700 kr.
  • No hot water from the tap. 1.999 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Det ene tændrør soder til
  • #1   31. jul 2008 Kan du mærke det på sejladsen?. Hvilke tændrør har du i nu?

• #2   31. jul 2008 det kunne tyde på at den får en for fed blanding på den ene cylinder... sidder cylinderne ovenpå hinanden, eller ved siden af hinanden?

• #3   31. jul 2008 VIP

Skrevet: 31-07-2008 14:06:30 Slet indlæg

hej denis til at starte med så prøv at lav en kompressions test på den kunne tyde på den ene cylinder er lidt slidt..... nu kan jeg ikke huske om der er olieblander på men hvis der er det er den nok slidt og der kan også meget vel være en lille utæthed på en af slangerne det til mvh dennis

• Denis A
    Denis A Tilmeldt:
    jul 2008

#4   2. aug 2008 Hej igen

Lige nu sidder der Eyquem tændrør i. Jeg har også prøvet med NGK, men der synes ingen forskel.

Cylinderne sidder oven på hinanden og jeg blander selv en 1 % olieblanding, som den tidligere ejer anbefalede.

Jeg har lidt svært ved at sige, om jeg kan mærke det på sejladsen. Men jeg sejler nok ikke mere en fem timer før tændrøret er sodet så meget til, at det ikke kan give gnist.

• #5   2. aug 2008 er det den øverste eller den nederste cylinder der soder til? og hvordan kører den på nye tændrør? er gnisten ens på begge cyl, hvis den er fra 81 kan den jo køre med platiner, og hvis den ene står galt kan den godt komme til og sode, da den måske tænder benzinen for tidligt/ eller sent.

• Denis A
    Denis A Tilmeldt:
    jul 2008

#6   3. aug 2008 Det er den øverste, der soder til. Jeg har også tænkt på platinerne, men hvordan ser jeg om de står rigtigt? Jeg synes, det er lidt svært at sige, hvordan den kører, da den soder til så hurtigt. Men umiddelbart synes jeg den sejler godt så længe det varer..

• Thomas S
    Thomas S Tilmeldt:
    maj 2011

#8   1. maj 2011 Jeg kan se det er en gammel tråd, men forsøger alligevel smiley

mit problem med yamaha 25hk 2takt er at det øverste tændrør, er fint og "gråt" og det nederste virker sodet til eller "vådt" af olie.
    Motoren har svært ved at gå i tomgang, både neutralt og i gear.
    Det virker som om den "springer" en cylinder over, og til sidst går den helt død.

Kontrol af tænding:
    Tager man tændrøret ud og sætter hætten på og tjekker om tændrør giver gnist ???? Er det så 20-25 mm man skal holde tændrøret fra stellet ???

Jeg har tjekket på YAMAHA IGNITION PACK # 17-69511 - T1A01-36A Den sorte boks hvor tændrørene er koblet til har ovenstående. Kan det være denne der skal udskiftes ??

Er helt ny både som bådejer, og ny her i forum, hvis I mener jeg har stillet for mange spørgsmål og i en forkert tråd, må I venligst forklarer mig hvordan jeg så skal stille mit spørgsmål.

Tak for hjælpen smiley

Kommentér på:
Det ene tændrør soder til

Annonce