4.773 visninger
|
Oprettet:
Det ene tændrør soder til {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har en 40 hk to cyl. suzuki påhængsmotor fra ca. 81, der hurtigt soder til på det ene tændrør. Jeg har prøvet at bytte om på tændspolerne uden hæld, men det kan vel næppe være blandingen, da den kun har en karburator. Nogen der kan hjælpe eller har et forslag?
Mvh. Denis
jun 2006
Følger: 26 Følgere: 28 Både: 3 Emner: 34 Svar: 855
jul 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Både: 1 Emner: 20 Svar: 39
dec 2007
Følger: 130 Følgere: 127 Både: 1 Emner: 13 Svar: 253
Skrevet: 31-07-2008 14:06:30 Slet indlæg
hej denis til at starte med så prøv at lav en kompressions test på den kunne tyde på den ene cylinder er lidt slidt..... nu kan jeg ikke huske om der er olieblander på men hvis der er det er den nok slidt og der kan også meget vel være en lille utæthed på en af slangerne det til mvh dennis
jul 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Lige nu sidder der Eyquem tændrør i. Jeg har også prøvet med NGK, men der synes ingen forskel.
Cylinderne sidder oven på hinanden og jeg blander selv en 1 % olieblanding, som den tidligere ejer anbefalede.
Jeg har lidt svært ved at sige, om jeg kan mærke det på sejladsen. Men jeg sejler nok ikke mere en fem timer før tændrøret er sodet så meget til, at det ikke kan give gnist.
aug 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Både: 1 Emner: 21 Svar: 354
jul 2008
maj 2011
mit problem med yamaha 25hk 2takt er at det øverste tændrør, er fint og "gråt" og det nederste virker sodet til eller "vådt" af olie.
Motoren har svært ved at gå i tomgang, både neutralt og i gear.
Det virker som om den "springer" en cylinder over, og til sidst går den helt død.
Kontrol af tænding:
Tager man tændrøret ud og sætter hætten på og tjekker om tændrør giver gnist ???? Er det så 20-25 mm man skal holde tændrøret fra stellet ???
Jeg har tjekket på YAMAHA IGNITION PACK # 17-69511 - T1A01-36A Den sorte boks hvor tændrørene er koblet til har ovenstående. Kan det være denne der skal udskiftes ??
Er helt ny både som bådejer, og ny her i forum, hvis I mener jeg har stillet for mange spørgsmål og i en forkert tråd, må I venligst forklarer mig hvordan jeg så skal stille mit spørgsmål.
Tak for hjælpen
Det ene tændrør soder til