{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
978 visninger | Oprettet:

Ronni N
Ronni N
Tilmeldt:
25. aug 2012
Følger: 1 Både: 1 Emner: 4 Svar: 103

Og der var hul ! {{forumTopicSubject}}

Jeg går og roder lidt med mit lille projekt som jeg købte i slutningen af sidste år, der er efterhånden ved at være styr på det meste, heldigvis. smiley

Men jeg skulle lige skrue et panel fast idag, og var åbenbart ikke helt så opmærksom som jeg skulle have været, og det resulterede i et hul direkte igennem bunden på båden. smiley

I sig selv ikke den store katastrofe, men jeg er vist ikke den første det er sket for, med tanke på hvad jeg fandt da jeg kiggede ned.

I den ene side hvor jeg skruede en skrue igennem sad der allerede en anden skruet i ude fra, og i den anden side sad der 4 skruer, ikke om jeg forstår hvorfor folk vælger at fuske på den måde, det tager ingen tid at lige blande en omgang epoxy og gøre det ordenligt.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Og der var hul !
  • #1   16. mar 2017 kan kun give dig ret.

  • #2   16. mar 2017 Her er den anden side:


    profilbillede
  • #3   16. mar 2017 Det er jo helt tosset...

  • #4   16. mar 2017 Ja, jeg forstår at det smutte, og man kommer til at lave et hul, men så lap det da ordenligt istedet for sådan en omgang klamp.

    Jeg kunne godt være lidt bekymeret for hvor meget vand der var kommet ind ved de skruer, og hvad grunden er til den misfarvning der er rundt om skruerne.


  • #5   16. mar 2017 Det kan jeg godt forstå. jeg havde ikke turde sejle med den slags skrog gennemførelse. tror du skal kigge nærmere på den der misfarvning.

  • #6   16. mar 2017 Ja, jeg bliver nødt til at lige slibe det lidt ned, så der kan ses hvordan glasfiberen ser ud under.

    Det er lidt en træls opdagelse når man er stort set færdig med båden, og klar til sæsonen.


  • #7   16. mar 2017 Er skruerne fotograferet udefra uden afrensning? Eller har de gemt sig under gammel bundmaling? I sidste tilfælde burde du nok kigge resten af bunden nøje efter for flere af den slags reparationer.

    Hvis det er den "udvendige" side de er misfarvet på er det nok bare fordi de har brugt alm elforzinkede eller kromatiserede skruer og behøver ikke at betyde noget. Men få lige en 13'er top på dem og se hvad der sker når de er væk - de har vel holdt eet eller andet?


  • #8   16. mar 2017 Udefra uden afrensning, jeg har bare ikke lagt mærke til dem før jeg selv præsterede at skrue en skrue direkte igennem bunden det samme sted.

    Jeg burde nok have kigget bedre efter ved køb, men havde nu ikke forventet sådan en elendig løsning.

    Jeg tror ikke de har holdt noget, men blot har været skruet i for at lappe huller der er opstået ved montering af en bænk bagerst i båden.


  • #9   17. mar 2017 Så fik jeg pillet et par skruer ud, og det ser heldigvis ikke så slemt ud under bundmalingen.



    profilbillede
Kommentér på:
Og der var hul !

Annonce