{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.385 visninger | Oprettet:

Hvad er det nu lige? {{forumTopicSubject}}

Med risiko for at fremstille mig selv som komplet idiot så våger jeg pelsen alligevel.
Min motor en 135 hk mericruiser årgang 2001 har div beholdere, men mit spørgsmål lyder som følger:
Bagerest i "motorrummet" (sidder faktisk ovenpå drevet bare indenfor) sidder en tank/beholder som ikke har nogle oplysninger om indhold, det ligner en form for olie/hydalik, hvad er det til? Tror selv at det er en form for gearolie.
Der er også en beholder som der står skrevet lube monitor på og hvad er det nu lige? Har forsøgt at læse mig frem til det i indstrutionsbogen men mit tysk spiller sgu ikke rigtig teknisk.
Og Ja Ja teknisk idiot må du gerne kalde mig bare i kender svaret!!! smiley


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Hvad er det nu lige?
  • #1   28. aug 2008 Den sidste formentligt fyldt med en blå/grøn olie er ekspansionsbeholderen til dit drev den står i forbindelse med oliekammeret i drevet

    Den anden som formentligt har en gylden olie i og som er noget større er nok din Power Trim pumpe og resouvoir - det er den olie og den pumpe der lyfter/sænker dit drev


  • #2   28. aug 2008 Hmm hvis i kigger på billederne af min båd, så er der et billed hvor motoren ligger på langs og der kan man se sidstenævnte beholder (lille) mens den større beholder gemmer sig indenunder til venstre.
    Hvad slags "olie" skal der på den store indenunder?
    På Forhånd takker smiley


  • Anders O
    Anders O Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 17
    #3   28. aug 2008 Der er nu intet idiotisk ved at søge viden, tværtimod;). Beholderen hvor der står Lube monitor, er den såkaldte drive lube monitor, altså påfyldning og overvågning af olien i drevet.

  • #4   28. aug 2008 Fine billeder - den lille er til drevolie (du skal bruge Mercruiser Premium gearlube som er blå/grøn i farven
    Den store er til Power Trim - der skal bruges Mercruiser power trim fluid


  • #5   28. aug 2008 Jeg takker for venligheden, så blev jeg det klogere!! smiley

Kommentér på:
Hvad er det nu lige?

Annonce