{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Gennemsyn af elladcykel 1.070 kr.
  • Hækklipning 2.000 kr.
  • udskiftning af lås 1.580 kr.
  • Montering af fodlister 540 kr.
  • Montering af front på opvaskemaskinge 1.000 kr.
  • 2 sorte konsol borde samles 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Weekend arbejde :-)
  • #1   31. mar 2017 Lige startet, og første problem har allerede vist sig..., typisk mig, pille ved det jeg ikke ved noget om smiley

Meget kort, der sidder to sikringer på de gamle ledninger, kan jeg ikke godt klippe dem væk, da der er en sikring på den nye radio..?

Eller er man bare mere sikker, hvis man lader dem sidde..?

profilbillede
  • #2   31. mar 2017 væk med de gamle, det er bedst at starte fra bunden af... min erfaring efter 25 år med opbygning af bilstereo...

• #3   31. mar 2017 Fedt Benny, det gir mening smiley

Og nu kan jeg se, at de gamle ledninger som jo har knap 10 år på bagen, ikke er helt samme farve som de nye. Er det ikke bare at gå efter logikken, lys grøn er måske samme som mørk grøn osv..?

Stikket passer ikke fra ny til gammel, så skal lige hekse lidt smiley

• #4   31. mar 2017 Åhhh, ledningsnet, øverst den nye radio, nederst den gamle.

Kan se at den gamle bruger gul til strøm, men den nye skal åbenbart ikke have noget power smiley

De har begge rød, men den gule med strøm, fra den gamle, skal vel også bruges..?

Og den nye har nummer 6, illumination, men sådan noget havde den gamle ikke, så hvad gør man mon af den..?

Det her skulle jeg nok ikke have kastet mig ud i, men det kunne jo være sjovt hvis det lykkedes smiley

profilbillede
  • #5   31. mar 2017 du bliver nødt til at finde ud af hvad de forskellige ledninger er, altså de gamle..
    nu er det desværre engelsk på de billeder, det kan jeg ikke forstå særlig godt..
    læser kun tysk... men umiddelbart skal du bruge rød til plus og sort til minus... højttalere gir sig selv, du kan evt. bruge et 1.5volt batteri til at søge hvilken højttaler der er hvilken ved at sætte ledninger på batteriet.. altså green og green/black på hver sin ende af batteriet så siger højttaler en lille lyd..
    det selvfølgelig på ledninger ud til højttaler...........!!!

• #6   31. mar 2017 Det er en clarion der har siddet i båden fra original, så alle ledninger passer i farverne, så langt så godt smiley

Men de sidste fire kombinationer giver mig problemer, kan du løse det mon..?

Den gamle nederst, brugte gul til konstant strøm. Og så havde den en red/rød, som kunne passe med den nye radio, for den har også en rød ledning, og teksterne er næsten de samme.

Men, så har den nye radio en orange/White, til illumination, hvor gør jeg af den?

Og hvordan får den nye radio strøm?

Giver det mening smiley

profilbillede
  • #7   31. mar 2017 nr 6 skal du ikke bruge til noget umiddelbart.
    kan den sige noget bare med rød og sort til.. ? og selvfølgelig højttalere tilsluttet..

er der ikke en i dit område der kunne kigge forbi som har lidt styr på den slags.. kom nu folkens..

• #8   31. mar 2017 mener nr6 er til lys, desværre har jeg smidt min tegning til Clarion væk, kører kun med deres radioer i bilen.. i båden nyder jeg roen.. smiley

• #9   31. mar 2017 Prøver lige igen i morgen, den gule til strøm i den gamle radio bekymrer mig lidt.

Det er ungerne der gerne vil høre lidt musik, ellers var det ikke noget jeg ville prioritere så højt, dejligt med noget ro smiley

Vender lige tilbage, stor tak for god info smiley

• Kim  V
    Kim V Tilmeldt:
    jun 2015

Følger: 3 Emner: 2 Svar: 22
    #10   31. mar 2017 Gul og rød skal begge have + og orange og hvid er til lysstyrke følger bilen/ bådens instrument belysning

• #11   31. mar 2017 Kim, mener du at den gamle gule og røde ledning, skal køres/kobles til/sammen med den røde leding i den nye radio..?

• Kim  V
    Kim V Tilmeldt:
    jun 2015

Følger: 3 Emner: 2 Svar: 22
    #12   31. mar 2017 De Clarion jeg har monteret i vores biler har rød og gul skulle begge have. +

• #13   31. mar 2017 Jeg prøver i morgen smiley

• #14   31. mar 2017 Gul er normal konstant plus. Rød tændingsplus. På båden sætter man dem normalt sammen så vi, nå nej, du ikke er afhængig af at have tændingsnøgle i position 2 hele tiden mens du slapper af ude på vandet med musik ud i naturen. Der vil være et lille strømforbrug til backup af radiohukommelsen når motoren og radio er slukket. Det husker du lige ik' ? Det er derfor mange har en hovedafbryder så radio mm. ikke tapper batteriet mens båden ligger stille.

• #15   31. mar 2017 Det giver rigtig god mening Martin. Prøver lige at sætte dem sammen i morgen, og se om jeg kan få liv i skidtet smiley

• #16   1. apr 2017 Hvis din Gule ikke har direkte plus hele tiden, skal du indstille radiokanaler vær gang du tænder for det smiley
    Køre der et nummer på fx mp3, forsætter det hvor det slap fra du slukked sidste gang.
    Det er Gul ledning til Hukommelse som jeg kalder det smiley

• #17   1. apr 2017 Og Speedy har ret. Det bruger en smule strøm i stand-by , dog meget lidt som ikke vil være et problem hvis du sejler (lader på batteriet) en gang i mellem (hvis du nænner at putte hende i vandet smiley ).

• #18   1. apr 2017 Sådan fanneme, jeg tænkte det sq nok... den gamle gule ledning som var til fast strøm, var død, no power. Nu har jeg sat en ledning direkte på batteriet og frem til radio, og der er strøm smiley

Men det får mig så til at tænke, så virkede det gamle anlæg sq nok alligevel..., foooork....

profilbillede
Kommentér på:
Weekend arbejde :-)

Annonce