{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.864 visninger | Oprettet:

Bremser på Bådtrailer {{forumTopicSubject}}

Her i Weekenden skulle jeg flytte min båd på traileren som så mange gange før, det skal siges at den står på grus som underlag.
Men da jeg ville til at køre blev bremserne hængende således at bilen gravede sig ned i gruset og koblingen lugtede lidt af brændt gris, og ja håndbremsen var sluppet. smiley
Skyller trailer samt fælge osv efter hvert besøg i saltvand.
Gør i noget specielt med jeres trailer når den bliver sat væk efter brug?
Skal man være opmærksom på noget specielt efter brug når man skyller båd og trailer?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Bremser på Bådtrailer
  • #1   22. sep 2008 husk ikke at trække håndbremsen på traileren når den skal stå i længere tid,
    Så er det bedre med en klods under hjulet.

    Jan


  • #2   22. sep 2008 Den er sikkert gal med dine bremsekabler. De plejer at ruste fast i løbet af ganske kort tid, hvis traileren dyppes i saltvand.

    Jeg skifter mine bremsekabler, bakker, hjullejer osv. 2 gange om året fordi hele traileren skal under vand for at min båd kan søsættes.

    Saltvand ødelægger alt på en trailer !


  • #3   23. sep 2008 Hmmmmm igen en fordel ved en amerikansk trailer, hvor det er hydrauliske bremser. Undre mig stadig over at de ikke kan indreg.

  • #4   23. sep 2008 Husker godt problemet - men de sidste mange år har jeg kun sejlet ferskvand - en bieffekt er at jeg har glemt hvordan man renoverer bremser og lejer på traileren hehe

  • #5   23. sep 2008 Jeg kæmper også lidt med det samme, jeg skal ud til lige over midten på fælgen, før den ikke går på med drevet smiley så det er bare sygt at bruge tid på en trailer.! det er jo ikke den der skal sejle jo smiley

    Men altså de tåler bare ikke salt vand, jeg skyller min med ferskvand også det hjælper lidt men ikke meget,


  • #6   23. sep 2008 Okej, ja så er det altså ikke kun mig som bruger min sparsomme sejltid på at grave trailer fri.
    Men så er jeg ihvertfald i form til den først sne dækker landet og bilen så skal graves fri.. smiley


  • #7   23. sep 2008 Ha, ja det rigtig, men sejlsæsonen er da ikke slut endnu, der er da et stykke tid endnu:-) en lille månedes tid :o)

  • #8   23. sep 2008 Sejlsæson er et spørgsmål om påklædning.
    smiley


  • #9   23. sep 2008 et godt råd nu da jeg er automekaniker lærling er det jo self mig der få skod opgaverne og vi har mange af dine tilfælde det er mange måder at hindre det på hvis der er mulige så bak kun ned til der er vand i fælg kanten hvis det er muligt men ellers hiv hjul og trumler ag rens det godt af og giv det godt med kobber fedt self ikke så det løber ud på belækningerne efter det gennem gå alle kabler og og spray noget spray fedt på dem og som jan S sagde ikke træke håndbremsen når du holder længer tid afgangen smiley

  • #10   24. sep 2008 Afmonter kabler bremsebakker og kør uden det gør vi, nu skal vi jo også kun have den op og ned i vandet uden at vi kører på vejen, eller også et lille stykke vej, så det går nok tror vi. hi hi hi

  • #11   24. sep 2008 du slider også mere end doppelt så meget på dine bremser på bilen så hvorfor ikke gøre det rigtigt sikkerhed frem for alt smiley

  • #12   24. sep 2008 Det er herligt med et netværk man kan spørge til råds og så få så mange gode svar, tak for hjælpen...

  • #13   24. sep 2008 Noget andet er når du stiller traileren efter kørsel, så bak lige lidt for langt tilbage, og kør så lige lidt frem, så du ikke får den parkeret hvor bremserne er aktiverede, jeg ved godt de ikke aktivere når man bakker, eller rettere det burde de ikke, men når der er salt i maskineriet, virker det ikke altid som det er konstrueret til.

    Jeg er også typen der bakker ned i slæbestedet og stopper først når traileren er ved kanten af slæbestedet, eller bilen er på vej i vandet, så flyver båden jo ofte så dejligt af smiley


Kommentér på:
Bremser på Bådtrailer

Annonce