918 visninger
|
Oprettet:
Motor er tung at dreje {{forumTopicSubject}}
Jeg har en Honda bf90 , som igennem de sidste par sæsoner er blevet meget tung at dreje. Det er ikke kablerne - har haft styrepinden pillet af, og prøvet at dreje motoren, og den er meget stram at dreje.
Drejebeslaget der sidder oppe over navet, er som noget af det eneste på motoren ikke galvaniseret, og er derfor meget rustent.
Har henover nogle dage sprøjtet rustløsner ned til bøs/lejer men lige lidt hjælper det, og der er ikke nogen smørenipler.
Nogen der har erfaring med lignende, og ved om det kan klares uden man skal have hele blokken af?
Eller måske nogen som har lyst til at byde ind på at lave det?
Vh
Jørgen
jul 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Både: 1 Emner: 6 Svar: 28
Ja jeg har manualen til den, men der står intet og drejenavet i den.
aug 2008
Følger: 2 Følgere: 39 Både: 5 Emner: 12 Svar: 1.111
Og have hele motorbeslag/bund og det hele løftet af.
Der er ikke noget spring over løsning desværre.
Ellers kan du ikke komme til bøsningerne på røret.
jan 2016
Følger: 18 Følgere: 28 Både: 1 Emner: 1 Svar: 147
aug 2008
Følger: 2 Følgere: 39 Både: 5 Emner: 12 Svar: 1.111
Sådan en større opgave løber op i mange 1000kr inden den er samlet igen.
Jeg solgte bægge mine da cromrørbøsningerne skulle skiftes.
Da det løber op i hat og briller i stedet
Og skal have noget der virker.
Og en forhandler vil godt give noget for en Honda
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 132 Både: 2 Emner: 38 Svar: 829
Du beskriver noget med rust.
Og hvis motorens dreje funktion er blevet ringe, er det på grund af dårlig vedligehold på smøringen.
Desværre den sure sandhed.
mvh Thomas
nov 2017
Følger: 1 Svar: 1
Motor er tung at dreje