{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.134 visninger | Oprettet:

Benzin slange.. {{forumTopicSubject}}

Hej gutter.. smiley

Ville spørger om i vidste hvor man kan købe en benzin slange eller hvilken slanger man kan burge til en hjemmebygget tank, som jeg vil have med til havnen med, da min båd kan have næsten 400L i sin mave er det rart man selv kunne tanke det op med 200L af gangen, har gjort min olie tønde ren, så nu mangle rjeg bare noget slange fra tøneden og så over i båden, Jeg ved nemlig at alm. haveslange ikke duer da benzinen langsomt opløser gummien, Er der nogen der ved hvad man kan bruge og hvor man kan købe en , evt. med en pistol i enden af den..

Mvh

Sini


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Benzin slange..
  • #1   1. dec 2008 Hej Sini,
    hvad med at prøve Biltema´s fadpumpe i plast.
    Jeg har selv en, jeg bruger til diesel. Pumpen suger ca. 26 L/min.

    Hilsen Carsten.


  • #2   1. dec 2008 Hej det lyder da super men må man bruge den til beno???

    Mvh
    sini


  • Lars  J
    Lars J Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 1 Svar: 8
    #3   2. dec 2008 Undskyld jeg blander mig , men jeg spekulerer lidt på hvordan du vil få tønden ned på havnen med benzin i , da rent faktisk kun må transportere små mængder ad gangen iflg. adr konventionen, og pas så meget på med hvilken pumpe du bruger, den skal være jordet pga. statisk elektrisitet.
    Dette er bare et godt råd for din egen sikkerheds skyld.
    Hilsen en der lever af at køre benzin.


  • Lars  J
    Lars J Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 1 Svar: 8
    #4   2. dec 2008 Jeg mener bare pas på med pumper, og jeg ved godt at det er måden det foregår på, men jeg sværmer mest til plastikdunke,selv om man skal gå flere gange.
    Jeg har set hvad en pumpe som ikke er beskyttet rigtigt kan gøre.


  • #5   2. dec 2008 Hej igen,
    Omtalte pumpe i plast virker efter hævertprincippet - altså intet el tilsluttet !
    Se evt. Biltema´s hjemmeside, artikelnr. er: 20-366 pris: 49.90 kr.

    Hilsen Carsten.


  • #6   3. dec 2008 Det prcis derfor jeg ikke har taget en alm, diesel pumpe, kunne forstille mig med 200L beno og en gnist ikke en god blanding, Tror mest jeg ligger til den ide med en hæveret,Så kan det jo ikke gå helt galt, Men dem der er på biltema må de godt bruges til Beno??


    Mvh

    sini


  • #7   3. dec 2008 Hej Sini,
    Tjaee... det er jo som regel olieprodukter man har i fade (olietromler) og benzin er jo et olieprodukt så mon ikke det går.... Til en pris på en flad halvtredser kan det jo ikke gå helt galt.


  • #8   3. dec 2008 enig, det mere hvis der går i opløsning det plastik når det kommer i forbindelse med beno, og så det rydder ned i tanken, det var der nemlig en der engang sagde til mig:-) lidt surt at tømme en tank på 400L hvis der er opløst plastik i smiley

    Mvh
    Sini



  • #9   3. dec 2008 Hej Sini,
    Rolig nu ! pumpen går jo ikke i opløsning på 30 sek. hæld en sjat benzin i en dunk sug benzin i pumpen og lad den stå natten over. Er pumpen væk næste morgen må du prøve noget andet.

    Hilsen Carsten.


  • #10   4. dec 2008 hahahahaha,, ja det kunne man jo gøre.-)


    mvh sini



Kommentér på:
Benzin slange..

Annonce