{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.311 visninger | Oprettet:

Paul  M
Paul M
Tilmeldt:
31. mar 2005
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 8

Startproblemer {{forumTopicSubject}}

Jeg har en Volvo Penta V8. I aftes var vi ude og sejle og da jeg ville slukke motoren eftertændte den i en 15 sek før den slukkede. jeg chekkede batterierne og på det ene batteri var + polen løs. Den var simpelt hen smeltet. Den kunne såedes ikke starte på det andet batteri så vi blev slæbt i havn. Nå . Jeg har idag fjernet det gamle og købt et stort batteri. Når jeg drejer nøglen så kører motoren rundt med den tager ligesom ikke fat og starter. Kan det gamle batteri med eftertænding have ødelagt noget elller hvor for vil den nu ikke starte.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Startproblemer
  • #1   22. aug 2005 Undersøg også om de gamle tændrør er af den rigtige varmerække. Det Kan ses ved tallet der er skrevet i koden på porcelænsdelen af røret. Hvis ikke får man dine problemer og risikerer at smelte røret med grimme cylinderskader som følge. Det kunne også være en god ide at kompressionsteste motoren inden du tar ud at sejle igen da du kan have brændt et ventilsæde ved at køre den så varm. ikke for at give dig grå hår:-)

  • Paul  M
    Paul M Tilmeldt:
    mar 2005

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 8
    #2   23. aug 2005 Tak for de gode indlæg. Jeg har idag undersøgt tændrørne og de var fra dengang båden var ny. 5 år gamle. De er nu udskiftes med nye og da jeg prøvede igen at starte var det ligesom motoren var lige ved at starte,Der var ihvertfald gnist på tændrørne. Men tændrørene var sølet inde i benzin så jeg har nok pumpet formeget benzin ind så de er blivet for fugtige. Men nu lader jeg den står og fordampe til imorgen. Så prøver jeg igen. og se om den ikke vil igang.

  • Paul  M
    Paul M Tilmeldt:
    mar 2005

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 8
    #3   24. aug 2005 Nu har jeg efter rigtig mange startforsøg fået gang i motoren, benzinen må være fordampet så der kunne komme gnister. Den går meget roliger nu med de nye tændrør. Så læren må være at checke batteri og tændrør jævnligt.

Kommentér på:
Startproblemer

Annonce