{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Tænding på b20
  • #1   7. jul 2017 Som du kan se på kanten af huset er der et mærke ( streg ) , selve rotoren skal pege ud på den streg ( som markere tænding på cyl 1 )... så tag det hele op og sæt cyl 1 på TDC ( mærket på remskiven har et TDC mærke ) sæt derefter rotor huset ned på plads ( husk at selve akslen lige rotere lidt når den sættes ned, da tandhjulet er skråt skåret, så måske skal du løfte det op et par gange for at du rammer stregen med rortorens kontakt punkt )
    Så skal du sætte tændledninger på ( self med cyl et på den der er ud for rotor ) og så ellers i tænd række følge ( kan ikke lige huske hvad den er ... google er din ven ).
    Så har du en GRUND indstilling, at arbejde ud fra, self skal du også lige stille platiner med rigtig mellemrum ( tror det er imellem 0,43 - 0,46, men igen google ).
    Mit foreslag vil helt klart være at sætte en elektronisk tænding på den, det salte miljø den skal arbejde i tærer helt vildt på forskellige dele, og kræver en del vedligehold for at virke 100% ( som man gerne vil have ... især hvis man er midt uden på vandet ).
    Men ellers søg på div volvo forums om det .... der er mange smiley , held og lykke med det.
    Håber at det gav bare lidt mening det jeg skrev smiley


  • #2   7. jul 2017 Tak Kim. Har søgt og søgt efter diagram til hvor tænding skal stå på sådan en b20 og så er da motor a b c
    Men håber jeg får den i gang i morgen


Kommentér på:
Tænding på b20

Annonce