{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.062 visninger | Oprettet:

Hjælp Volvo penta md3 {{forumTopicSubject}}

Så det nok.Efter og have købt en "nyrenoveret"motor er jeg igang med og løse problem nr 1000 med den.Den har blandet olie og havvand herefter fået toppakninger og nye pakdåser i vandpumpe.Den kørte fint udover den som sagt blandede vand og olie.Nu er pakninger og dåser som skrevet skiftet,og med store forventninger drejer jeg nøglen efter reparationen, men intet sket😞Finder ud af der ikke kommer diesel op til dyserne.Jeg lufter ud.Der kommer diesel ud af forpumpen og ned til tandhjulspumpen,men derfra kommer der så ikke diesel ud?😞Da det er en mekanisk pumpe forstår jeg ikke hvordan den kan lade være med og pumpe diesel ud og sys at stopknappen går fint ud og ind.Håber virkelig der er en klog volvokender der kan besvare spørgsmåletPå forhånd tak.vh steffen😊


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Hjælp Volvo penta md3
  • #1   28. jul 2017 Hvis der kommer diesel fra brændstoftanken til fødepumpen, og videre til dieselpumpen, men ikke op til dysserne, så er fejlen med overvejende sandsynlighed i selve dieselpumpen....
    Har du prøvet at give motoren et skud "start-gas", for at se, om det kan trække diesel ud af pumpen....? Kun 2 - 3 skud "start-gas"....


  • #2   28. jul 2017 Havde ikke startgas så prøvede med brændbar deodorant:)Prøver og købe en startgas i morgen:)Tak for svar

  • Frank R
    Frank R Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 2 Svar: 2
    #3   30. jul 2017 når der har været vand i smøreolien sker det at den lille tandstang på indsprøjtningspumpen ruster fast. så af med bagdækslet sprøjt med caramba ellign.og bevæg den frem og tilbage.

Kommentér på:
Hjælp Volvo penta md3

Annonce