{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.949 visninger | Oprettet:

Erfaring med Mercury Vesselview mobile {{forumTopicSubject}}

Hejsa.
Har desværre arvet en nyere Quicksilver 510 Activ Cabin båd efter min far.
Hans ønske med båden var at få installeret så man kan se timer,omdrejninger og hvad der nu er muligt.
På den sidder en Mercury 40 heste EFI.
Der er lige monteret Garmin Echomap 52dv Nmea2000 kompatibel.
Valget står så med og prøve Vesselview mobile med en billig Lenovo tablet jeg har, eller at opbygge Nmea 2000 anlæg.
Så vidt jeg kan se på Youtube er der jo mange muligheder med Vesselview, men har ikke læst om danske erfaringer.
Det ser jo ud til at vesseview har mange muligheder

Mvh Henning


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Erfaring med Mercury Vesselview mobile
  • #1   5. aug 2017 Installere en komputer ur der hedder smartcraft til Mercury . Det vil vis dig alle du nævner og mere.

  • #2   5. aug 2017 Det har jeg nemlig kigget på, men det er da noget dyrere og kræver en del mere installation.
    Og så var det mere for at høre om nogen havde erfaring med Vesselview som jeg skriver.
    Her er et link https://www.youtube.com/watch?v=RkHadq7l3sg


  • Peter H
    Peter H Tilmeldt:
    mar 2017

    Følger: 1 Svar: 1
    #3   5. aug 2017 Jeg købte vesselview mobile til vores båd på tilbud i maj måned - dengang var prisen knap DKK 2000. Hvis jeg skulle have købt nmea2000 gateway og kabler, til at få vist data på Garmin plotter, ville det blive ca. Samme pris, så jeg valgte mobil løsningen, da jeg tænkte at den var mere fremtidssikret. Set i bakspejlet ville det være dejligt at få vist data på Garmin plotter også, men jeg har ikke fået testet det så meget i praksis endnu og mobil løsningen fungerer glimrende.
    Funktionerne jeg har brugt indtil videre er:
    Kontrol af motortimer
    Nulstilling af Service intervaller
    Udlæsning af fejl (den viser kun fejl som opstår mens der er forbindelse til telefonen - ikke tidligere fejl som f.eks. På biler.

    Sig til hvis du har spørgsmål, så skal jeg forsøge at svare. Alternativt er du velkommen til at kigge forbi, hvis du kommer i nærheden af Sjælland/Holbæk.


  • #4   5. aug 2017 Det lyder godt for det var også de funktioner og omdrejninger/benzin økonomi jeg var interesseret i.
    Det med prisen var sådan set også det jeg var kommet frem til.
    Og så er den jo noget nemmere at montere.
    Og tak for tilbudet smiley


  • Keld A
    Keld A Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 13 Svar: 2
    #5   28. feb 2019 Hej Peter H.
    Undskyld jeg lige blander mig i denne tråd.. Men har selv en Ørnvik 540 med en påhængsmotor model Mercury 100HK Efi..
    Jeg kunne nemlig også godt tænke mig at få fat i sådan en Vesselview Mobil til min Mercury.
    Må jeg spørge hvor du købte din henne??
    Pft.

    Mvh.
    Keld A.



  • #6   28. feb 2019 https://www.mercuryparts.dk/product/vesselwiew-mobile-130217/
    Det er en ok pris
    Jeg er blevet glad for min smiley


  • Keld A
    Keld A Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 13 Svar: 2
    #7   28. feb 2019 Hej Henning.
    Den fandt jeg også i dag.. :)👍
    Tak for svar! Så vil jeg til tasterne.. 😜
    Hygge


Kommentér på:
Erfaring med Mercury Vesselview mobile

Annonce