{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.705 visninger | Oprettet:

indenbordsmotor {{forumTopicSubject}}

har læst et par indlæg her og dælme da mægtig gode svar rundt omkring ; )



Mit spørsmål går på hvor stor en motor jeg evt kan sætte i? Har læst meget om en evt B18 eller B20? Båden er planene og pønser meget på en marinisering af en sådan motor. Klart mange ting der skal tages højde for og især kølingen af denne er omfattende! Hvis man ser på båden sidder motoren lige bag selve frontspejlet med masser af luft tilfølge. Er dette evt ikke nok med lidt ekstra køler etc måske??

Har søgt en del efter marinedele til disse motorer, men findes de OVERHOVEDET i landet?? Evt kendskab til om disse ved lidt håndsnilde kan hjemmefabrikeres? Har en far der er MEGET fiks på de kære små fingre ; )

På forhånd tak : )


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  indenbordsmotor
  • #1   9. sep 2005 takker for et hurtigt svar.

    Skrogformen er helplanende og det flade af bunden starter ca fra omkring 1/3 målt forfra. den ligner meget skrogform på Diana 21(link fjernet)

    dog lidt fladere agter.
    Vidste godt den var undermotoriseret, da jeg købte den, men faldt for dens udseende som sådan. Spørgsmålet omkring B18 eller B20 springer nok mest udfra de så hamrende dyre marinemotooer ; )


  • #2   9. sep 2005 Kan lige tilføje, at skruen på min sidder skrånende nedad og ca 1/3 målt fra agterenden. Ikke som på dianaén. Dette kan vel ikke få den til at trække bådens ende ned? Mener vinklingen, da vel gør, at det ikke får den kedelige effekt, at blive trukket ned bagtil??

Kommentér på:
indenbordsmotor

Annonce