{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.184 visninger | Oprettet:

Motor bliver for varm {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

JEg har et probem med at min Ford OMC Cobra 2.3 l motor bliver for varm når den skal yde noget.
Den holder temperaturen helt fint ved tomgang og lang hasighed, men lige så snart jeg giver den lidt gas, så bliver den alt for varm i løbet af et minuts tid.

Jeg har skiftet impella, jeg har teste termostaten som åbner ved ca. 75-80 grader, så der ligge fejlen ikke.
Har endnu ikke skiftet vandpumpe/cirkulationspumpe men det må være næste skridt.

Jeg har i forbindelse med skift af tændrør og tændkabler været nødt til at afmontere afgangsknæet, og det er først efter det, at motoren er begyndt at blive for varm, så jeg mistænker derfor at der er kommet skidt i enten afgangsknæet eller manifold, i form af gammel pakning og rust.
Jeg vil afmontere knæet igen, samt manifold og rense det, men hvordan renser jeg det ?
Er det nok at skylle det igennemmed vand, eller skal jeg bruge nogle kemikalier af en art ?
Har læst noget med saltsyre et sted, kan det passe ?

Nogle der kan hjælpe med fremgangsmåden, eller evt. hvad der ellers kan være årsagen til at motoren blier for varm når den yder ?


Kommentarer på:  Motor bliver for varm
  • #1   20. aug 2017 Du skal bruge Kølesystemrens fra Nordisk Yacht Kemi, til at rense manifold/knæ med. Det er myre effektivt.

    Du kunne i samme omgang rense motoren.....


  • #2   20. aug 2017 Ok. Tak for svar.

    Hvordan er fremgangsmåden ?


  • #3   20. aug 2017 Motoren fyldes op med Kølesystemrens, og aftappes efter 3 - 4 dage.

    Manifold / knæ lægges i en balje / kar med Kølesystemrens.

    Overdosering skader ikke.


  • #4   22. aug 2017 Jeg har nu prøvet at smide mit manifold i en balje af det rens blandet med vand.
    På flasken stod der 20 min, men jeg gjorde det i 2 gange 20 Min, og der kom masser skidt ud men den ene skyllekanal er stadig stoppet til.

    Har du kendskab til noget stærkere som måske kan fjerne det skidt som stadig er i den ene skyllekanal?

    Og hvordan mener du at jeg skal fylde motoren op med det...hvor fylder jeg det på ?


  • #5   22. aug 2017 Sandblæsning.....

    Afmonter termostathuset og fylde motoren op med Kølesystemrens.

    20 min er alt for lidt. Det må godt stå i flere dage...


  • #6   22. aug 2017 Ok. Jeg vil prøve at smide det i en balje i nogle dage. Tak for hjælpen

Kommentér på:
Motor bliver for varm

Annonce