{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.225 visninger | Oprettet:

hvordan er reglerne ang vhf radioer ? {{forumTopicSubject}}

hvordan er reglerne omkring vhf radioer ?

grunden til spørgsmålet er at jeg nu har fået 2 forskellige ting at vide.

den ene siger at du skal have certifikat til at bruge vhf radioer.

den anden siger at du kun skal have certifikat til det nye digitale radio system, jeg formoder at det også må værre vhf men er ikke sikker da jeg intet aner om det, og han siger så at jeg ikke behøver certifikat til det gamle system..

hvad er rigtigt

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Wc afløb 500 kr.
  • Fastmontere opvaskemaskine 900 kr.
  • Opvaskemaskine lækker vand 1.378 kr.
  • Klippe hæk 1.000 kr.
  • Fjernelse af køkkenskab 1.200 kr.
  • Montage af vægophængt toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvordan er reglerne ang vhf radioer ?
  • #1   19. jun 2009 du skal have til begge dele.eller hvis du kun køre analog kun til den..men har du en digital skal du bare have til den så skulle du være dækket ind

• #2   19. jun 2009 prøv at kigge på www.vhfskolen.dk

• #3   21. jun 2009 Der skal ceritfikat til begge dele. Til det nye digitale hedder det src-certifikat.
    Og du må heller ikke have det monteret uden et bevis.

• #4   22. jun 2009 Har taget SRC bevis hos VHF skolen.
    Reglen er meget simpel:
    Det er bådfører der har ansvaret for at radioen betjenes af en med en form for radio bevis(SRC/ROC/mf.). Er sådan en ikke ombord MÅ DER IKKE VÆRE STRØM til radioen. Meget simpelt. Så hvis du har en VHF radio med strøm på skal du mindst have et short range certifikate SRC.
    Tag beviset, så ved du også hvorfor din radio hyler (nogle der har aktiveret DSC og er i nød) du ved hvordan du selv skal kalde på hjælp hvis uheldet er ude. Der er mange myter og forkerte råd som bliver manet i jorden på kurset.

• jan n
    jan n Tilmeldt:
    mar 2010

Følger: 1 Svar: 2
    #5   10. aug 2014 det i fortæller er noget sludder. man må godt have en VHF i båden som man kun lytter til og kun bruger i nødkald--maday. og ikke opkald til andre både. men bruger du den til at snakke med andre både skal du have et sertifikat. VHF og src er det samme. src står for short range certificate. det er blot det nye navn for VHF. kik på tilsøs.dk msh. jan.

• #6   10. aug 2014 Jan n. Du må sådan set ikke engang lytte til den idet du ikke har skrevet under på at overholde tavshedspligten mht ikke at videregive oplysninger.

• jan n
    jan n Tilmeldt:
    mar 2010

Følger: 1 Svar: 2
    #8   12. aug 2014 jeg blev også stoppet ved cutty sark i esbjerg. mit var i den skønneste orden. men reglerne siger du godt må lytte men ikke snakke. klik på - tilsøs.dk

• #9   12. aug 2014 Jan n. Tilsøs.dk er ikke en officiel hjemmeside, men blot en privatperson der blogger om sin erfaring.

Søfartsstyrelsen er lovgivende myndighed, og helt tilbage fra dengang det var Telestyrelsen har det ikke været tilladt at lytte pga tavshedspligten.

Kommentér på:
hvordan er reglerne ang vhf radioer ?

Annonce