{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.690 visninger | Oprettet:

prøvesejle min båd {{forumTopicSubject}}

hej alle så fik jeg lavet min gerarkasse.
men jeg syntes ikke at båden motor kraft bliver udnyttet som den skal.
er utrolig langsom om at komme i fart og sejler ca 32 knob. (tager omdr med det samme)
alt er som det skal være 5700 omdr m.m
er der nogle der kunne tænke sig at komme til køge havn og tage en tur i båden med mig og som selv har lidt forstand på sådan en båd der vejer ca 1800 kg og med de hk på hækken
det er selv min den første båd.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  prøvesejle min båd
  • #1   8. sep 2009 Altså, der er sikkert mange der syntes det er useriøst at jeg som 14 årig mener jeg har styr på det, men det mener jeg faktisk jeg har!

    Jeg er frisk på at tage en tur med dig i din båd smiley kommer selv fra Solrød


  • #2   8. sep 2009 Tror også sagtens din båd kan slæbe en større propel!

    et eksempel på en båd: 29fod vægt sejlklar 3,5ton med 200hk Volvo penta indenbords, topfart på 29 knob

    Kan det være den ikke tænder ordentligt på den ene cylinder?


  • #3   8. sep 2009 Altså jeg syntes det lyder i overkanten med 5700omdr. jeg vil menet du kunne gå 1" op i stigning,

    Ang selve motoren, så lav en kompressions test, og se hvad den siger, du kan desuden se på dine tændrør om den brænder ens, hvis den gør det er chancen får du har et der ikke tænder som de andre minimal, hvis de ser ens ud,

    www.kaysø-Marineservice.dk kan evt hjælpe.


  • #4   8. sep 2009 hej vedr omdr den stiger fra 800 til 5700 på ingen tid.
    og går jeg en stigning på mister jeg accleraction eller hvad


  • #5   8. sep 2009 hej christian har prøvet at sætte en 24 stigning stål på og det gik slet ikke den jeg har på nu er en aluminium 4 bladet 17 stigning

  • #6   8. sep 2009 man plejer at sige 1" giver ca 200 til 250 omdr, den ene eller den anden vej,

  • #8   8. sep 2009 tror heller ikke at det setup jeg har på nu er helt forkert men båden rykker bare ikke

  • #9   8. sep 2009 hmm der er mange ting der spiller ind,

    Men du kan få hjælp og rådgivnin

    På kaysø-marinerservice,dk


  • #10   8. sep 2009 Hej Kim,
    Dit setup er meget utraditionelt, men dine 5700 omdrejninger lyder ok.
    Du har rigtig mange forskellige faktorer såsom setback, motorhøjde propel mm. som man skal/kan ændre på.

    Ved at ændre båden fra en indenbords til udenbords så ændrer man også konditionerne og dermed er det utroligt svært at sætte den rigtig op.


  • #11   8. sep 2009 Har du fået lavet en kompressions test på motoren, hvis ikke alle heste er i stald kunne det være problemet.



  • #12   8. sep 2009 Anders shakespare : har du aktier i den butik du synes skal nævnes i alle dine indlæg ???
    Kim har du styr på hvordan du trimmer korrekt ?
    har du sejlet i den ,hvor den gik ordentligt ?
    er der noget der er blevet skiftet ?
    hvad siger tidligere ejer om det ?
    jeg bor desværre på fyn ?


  • #13   9. sep 2009 hej michael må nok svare nej til de fleste af spørgsmålene
    hej lasse jeg tænkte hvad nu hvis tændningen står lidt forkert kunne det ikke havde noget at sige angående heste (p.s motoren går som en drøm og starter første gang)


  • #14   9. sep 2009 michael B,

    Nej jeg har ingen aktier,

    Men tror nicolaj er lidt inde på det rigtige med den ikke kommer til at gå meget hurtigere!


  • #15   9. sep 2009 tror bare det er fordi den fart du måler er den rigtige og ikke en fantasi måling, jeg havde en gang en lille båd som gik 76 km.t da den blev solgt og nye ejer oprettede på bg gik den pludselig over 100 km.t

  • #16   9. sep 2009 hej nicolaj rigtigt godt svar takker tror også det er det der gør at båden ikke kan mere end det som sagt er det et stærkt skrov m.m
    og henriette har også hørt at de fleste målinger hvad angår fart ikke altid stemmer overens med virkeligheden så det nicolaj har skrevet beroliger mig lidt



  • #17   9. sep 2009 Flot båd du har fået lavet dig, jeg har været henne og savle når jeg har gået forbi den på havnen, ang fart er 32knob vel også en ok fart på sådan en stor båd

  • #18   9. sep 2009 hvordan trimmer du når du accelerer ? startet du trimmet helt ind

  • #19   10. sep 2009 ja som regel starter jeg med trimmet helt inde er det rigtig eller forkert

  • #20   10. sep 2009 trim helt ned under start er rigtig nok...
    jeg ville forsøge at gå lidt ned i stigning og smide en 4 eller 5 bladet skrue på istedet, tror ikke du får mere topfart ud af det, men du skulle gerne få noget mere optræk.
    200hk til 1800kg båd +oppakning så synes jeg sq 32knob er ret godt, men hvis den er flere timer om at komme op og plane så ville jeg hellere gå efter lidt mere træk og så evt måske kun slutte på 30 knob top


  • #21   10. sep 2009 synes også ofte at folk herinde og i salgsannoncer er ret optimistiske ang topfart. ved godt at trykloggen ofte viser en anelse for meget, men ofte er det "salgsgas"
    det eneste rigtige er gps målinger


  • #22   10. sep 2009 Glem det med en anden propel - en ny vil ikke gavne, kik på de andre faktorer.
    Hvor dybt sikker din propel aksel?
    Hvor langt sikker propellen under bådens bund.?
    hvor meget setback har du på badeplatformen.?

    32 knob er for lidt for den type båd, ja den er tung og kom i 90'erne med 4.3'eren med 175hk og gik vel omkring de 40 mph, så de bør kunne gå tættere på 40 knob med 200hk og mindre vægt. forudsat den er sat op ordentligt.


  • #23   10. sep 2009 ja det er lidt svært og vide hvad man skal gøre og om min båd er ok da det som sagt er den første båd jeg har og nogle siger at jeg ikke får mere ud af båden og andre siger jeg kan få meget mere
    og i køge havmn er det næsten kun sejlbåde ellers kunne jeg lige havde spurgt en bådejer i samme bådstørrelse som min vedrørende en tur i båden for vudering


Kommentér på:
prøvesejle min båd

Annonce