{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.652 visninger | Oprettet:

Kawasaki Vs. Yamaha - Jetski {{forumTopicSubject}}

Hej Baadgalleri !

Jeg går med den tanke om at slutte mig til verden af dem som sejler på jetski - jeg vil gerne prøve udfordringen og søger derfor nogle erfaringer fra folk som kan hjælpe mig med mit valg.

Situationen er den at jeg skal finde mig en begynderski som kan hjælpe mig igang - gerne en nemt, pålidelig ski som er nem til midre tricks.

Hvad vil i anbefale: Jeg står lidt og svinger mellem en ældre Kawasaki SX 750 eller noget Yamaha Superjet - nogenlunde samme omgang og motorstørrelse. Budgettet til startskien ligger på MAX 20.000 med mindre andet fanger. Grunden til dette er at jeg først vil se om det virkelig er som jeg håber - men det er det da ;).

Jeg søger derfor nogle som har erfaringer med evt. begge typer ski eller virkelig ved hvad de snakker om - råd som Kawasaki er bare bedst kan jeg ikke bruge til noget med mindre der ligger en forklaring bag. Så kommenter gerne vægt, balance, harmonihed mellem motor vægt og hvad I nu ellers syntes er relavant for mig ! smiley


Hvis nogle også kan hjælpe med at skaffe den perfekte ski for mig, så er bud også velkommen. Har styr på DBA, Baadgalleri. Blocket.se og sådan - Men der kunne jo være nogle som havde nogle kontakter eller levede af at få den hjem - I er velkommen til at skrive også.

Soooo Shoot Me !


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Kawasaki Vs. Yamaha - Jetski
  • #1   19. okt 2009 Der skal tilføjes at jeg regner med første ski skal være std. så tuningspotentiale er ikke relavant i første omgang! På forhånd tak til alle som vil deltage i debatten.

    Andre jetski eller relavante ting er selvfølgelig også velkommen ! smiley


  • #2   19. okt 2009 Ingen tvivl, Superjet! smiley
    Super lækker ski, let og sjov at sejle på.
    Første gang du prøver en kawa og en superjet - vil kawa'en nok føles nemmere at sejle på. Men dette bliver du gladere for når du har sejlet 5-10 timer, da Superjetten er nemmere at få til at lave tricks og sådan smiley
    Jeg har fået 3 superjets hjem fra England indenfor de sidste 6 mdr. Så hvis du er intr. kan jeg evt hjælpe dig mod et mindre honnorar - har også en ven som har en Superjet til salg.



  • #3   19. okt 2009 Hehe mht til bundtræk, kommer en kawasaki ikke i nærheden af en Yamaha smiley
    Thats fact smiley


  • #4   19. okt 2009 Tak for de gode svar indtil videre - er ikke i tvivl om der er lidt krig mellem de 2. Det var også derfor jeg kom med de 2 modeller ...

    Men må nok være af den overbevisning at jeg ikke skal race på den - Da kun hvis det for sjov i det lokale vand - Der vil ikke være nogen tvivl om den primært skal bruges til freestyle.


  • #5   19. okt 2009 Ville helt klart vælge en superjet eller kawa 800. En 750er er der simpelthen ingen ballance i! Og det er vi 4 her fra byen der er enige om.

  • #7   20. okt 2009 Anders F. det med balancen det er jo pointen , så bliver du jo mester til at sejle, da du jo så får en perfekt balance.

Kommentér på:
Kawasaki Vs. Yamaha - Jetski

Annonce