{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.525 visninger | Oprettet:

Råd til renovering af båd ? {{forumTopicSubject}}

Godaften bg =)

Jeg står i den situation at jeg har forelsket mig i en rigtig lækker træbåd. Problemet er at det stortset bare er en renoveret skal med motor jeg er faldet over, dvs der mangler pantry og wc.

Hvor finder jeg disse ting til en overkommelig pris (gerne brugt)
Jeg har prøvet qxl, dba og self også denne side..

Var også ved at overveje at ligge varme ind i den nu den alligevel er adskildt.. Men hvordan gør man det ? Er det bare en varmeveksler der køre over kølervandet ? Eller findes der andre alternativer ?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Råd til renovering af båd ?
  • #1   25. okt 2009 Der er btw tale om en 27 fods Furuholmen kabinebåd =)

  • #2   26. okt 2009 Det kan blive en stor mundfuld, hvis ikke man inden start laver et realistisk budget for hvad man vil og måske også kan ofre af økonomiske midler.

    Skal du have andre til at lave dele af restaureringsarbejdet, bliver det unægteligt endnu dyrere.

    De nødvendige materialer til indretningen kan du f.eks. købe i en tømmerhandel, bådværft eller lignende. Udstyr til pantry, WC mv. kan købes i de fleste bådudstyrsbutikker i DK.

    Omkring varme i båden, er der to muligheder:
    1) Montere varmeapperater der tilsluttes motorens kølesystem dog er ulempen, at motorens skal være varm før der kommer varme i båden.

    2) Montere Webasto, Eberspächer ell. lign. der arbejder helt uafhængigt af motorens drifttemperatur og benytter benzin eller diesel til at varme båden op. Findes i flere varianter til priser omkring 15000,- excl. montering.


  • #3   26. okt 2009 Rolf T

    Det er netop pga jeg vil have lavet et realistisk budget inden jeg køber båden, jeg søger efter hvor jeg finder disse ting.

    Mange tak for din hjælp =)

    René


  • martin l
    martin l Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 1 Svar: 2
    #4   1. nov 2009 Hejsa, har en 20 fod mascot motorsejler. 10hk yanmar motor, total renoveret 2004. rigtig perle!! har mere info og billeder hvis der er interesse? smiley Mvh. Martin


  • #5   2. nov 2009 @ Martin.

    Den er desværre for lille.. Skal minimum være 24 fod, og have indenbordsmotor..


Kommentér på:
Råd til renovering af båd ?

Annonce