{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Import af båd fra usa
  • #1   19. feb 2018 Det skal virkelig være et scoop i den størrelse for at det kan svare sig. Det koster omkring 15.000usd for en 40 fods fra vestkysten til England. Var ihvertfald dén pris jeg fandt.

  • #2   20. feb 2018 Du skal regne med omkring 40.000kr + - lidt. Det er kun et bud på hvad det kan koste.
    Og det er flere år siden at det kostede det.
    Det giver de for Amerikaner biler med fragtskibe.
    Så det er nok omkring samme pris for en båd.

    Det firma jeg bestiller reservedele til bilen, kan du godt få tlf nummer til.
    Og høre om han vil hjælpe med at få en båd med hjem, hvis du betaler for omkostningerne.
    De er selv i usa flere gange om året, og får fat på de reservedele de lige skal bruge.

    http://www.henrikusa.com/


  • #3   20. feb 2018 en bil fik jeg tilbudt til 20.000kr fra San Diego.

    Det kan nok godt svare sig at søge efter flere priser.


  • #4   20. feb 2018 Det er sku mange penge for en sejltur tværs over.
    Men det må man betale for hvis man vil have det smiley


  • #5   20. feb 2018 Det var forsikring der var en stor del, af prisen, da den ikke kunne være i en container. Så blev det lidt dyrere. mit gæt er at hvis båden kan puttes i en container er det også 20.000kr.

  • #6   20. feb 2018 Info på container.

    40' Container Udvendige mål. Længde. ​12.192 mm. Bredde. ​2.438 mm. Højde. ​2.590 mm. Payload. ​26.740 Kg. Tare. ​3.740 Kg.
    40' Container Indvendige mål. Længde. ​12.000 mm. Bredde. ​2.320 mm. Højde. ​2.380 mm.
    40' Container Døråbning. Længde. ​- Bredde. ​2.320 mm. Højde. ​2.270 mm.


  • #7   20. feb 2018 En 26 fods båd kan nok ikke være i en container.

    Tænker den sikkert skal sejles til Tyskland med 19% mons.

    Har ikke kunne finde nogle firmaer der rigtig gør sig i det


  • #8   20. feb 2018 Man plejer også at sejle dem hjem. i den str båd.
    Så det er bare i gang .

    God tur


  • #9   20. feb 2018 Tror sku ikke der kan brændstof nok i tanken til at krydse altanterhavet 😂😂

  • #10   20. feb 2018 Hehe.
    Ved ikke hvordan man ellers får den hjem.


  • #11   20. feb 2018 fik en bil hjem sidste månede 2200 us $ fra san franscisco , både i 26 -28 fod kan ikke være i container de er for brede , kontakt en shipper der tager sig af styk gods , find en båd på øst kysten i ( Florida ) . har du sat dig ind i reglerne vedr typpe godkendelse for både der kommer til dk/ EU ? tænker det var lettere at finde en i EU smiley


  • #12   20. feb 2018 Ja de skal ha en CE mærkning, det koster vist ca10k men hvis det er en båd, hvor der findes dansk instruktionsbog skulle der være lettere.

    Men må kigge lidt, markedet er bare så meget større i USA for cruiser


  • #13   20. feb 2018 Prøv at se i Sverige. Der kan komme nogle gode tilbud.
    https://www.blocket.se/goteborg/Sea_Ray_Sundancer_270_77995171.htm?ca=11&w=3
    Ca. 185.000 DKK.


  • bjarne m
    bjarne m Tilmeldt:
    aug 2007

    Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 55
    #14   20. feb 2018 Blot for at bekræfte prisniveauet , jeg fik en Oldsmobile Cutlas fra Houston til Taulov i en container til lige under 20000 kr. på ca 3 uger.

  • #15   21. feb 2018 Den skal også CE mærkes derfor droppede jeg det selv. Det blev for dyrt

  • #16   21. feb 2018 få et tilbud her kig nederst på siden.

    http://www.yachttransport.dk/


  • #17   22. feb 2018 Hej
    hvis du køber hos en forhandler er mange interesseret i at hjælpe dig med at få den til tyskland eller til sverig jeg spare ca 4000 usd på det moms er billiger i tyskland men de kan være rimlig svære at have med at gøre det har lidt med ce godkende at gøre ce mærkning 20 k for 20 min arbejde plus et par billeder


  • #18   22. feb 2018 ALT kan sejles. Det er bare et spørgsmål om pris og skibstype. Hundested-Rørvig Linjen valgte at at laste deres nybygning ISEFJORD på et skib da de hentede hende hjem fra værftet i Bangladesh i 2013. Vægt ca 700 tons. Se billede.

    Mindre skibe (både) kan selvfølgelig sagtens sendes på et containerskib, der ofte er den billigste løsning. Enten i en standard eller en special container. Jeg undersøger gerne muligheder og priser.


    profilbillede
  • #19   23. feb 2018 på med den her

    profilbillede
  • #20   24. feb 2018 Bemærk de nye krav til CE mærkning af både, og specielt de ændrede og stigende krav til motorens emissionstal.....

  • #21   24. feb 2018 Talte med en på havnen i dag. Han havde købt sin bowrider 22 fod i usa og givet 150.000 inkl båd, transport, CE mærkning, moms og det hele. Kan kunne ikke sige hvor meget af det der var transport, da de var blevet enige om en pakke pris.

  • #22   27. feb 2018 Jeg kan oplyse at transport af 27 fod motorbåd fra England til Flensborg koster 3900€ og skal den til København 4600€


  • #23   11. aug 2023 Jeg er oplyst at mange steder i USA faktisk er dyrere end gennemsnits priserne rundt omkring i Verden.

    Jeg Tænker at fordelene pt ligger i valutaen i Sverige og Norge står historisk lavt for tiden.

    Norge er dog uden for EU så kun både fra 84 og ældre ellers hvis du vælger en nyere båd er der besvær og afgifter, som muligvis gør det mindre attraktivt.


    Søger du båd nyere end 1984 så skal du søge i Sverige for tiden.


    Søger du et specielt mærke, som jeanneau eller andre franske både, så kan de med fordel oftest findes gennemsnitligt noget billigere der, end andre steder i verden

    Dog finder der jo altid "den handel" hvor ejer sælger hurtigt og nemt inden for samme dag hvor han poster annoncen = de både som du knap ser er til salg før der er skrevet solgt, selvom du scouter diverse sider til dagligt, ofte flere gange i dagen, selv der er disse handler ofte 5-20 timer gamle og derfor sikkert allerede solgt, specielt her i Danmark hvor priserne kan være lidt højere end gennemsnittet ved normale priser uden at regne disse annoncer med hvor båden er solgt inden for få timer fordi de jo oftest er solgt til en som ganske simpelt var heldigere end dog, og disse handler er der ikke hele tiden.

    Så man skal vel regne eger hvad der er aktuelt her og nu og imorgen også.


    Derpå er Danmark jo lidt dyrere.


    Søger du stål både kan Holland tilbyde meget for pengene

    Søger du glasfiber og søstærk båd er mange både her fra Norden super på det punkt, specielt den anden del som hedder at støde på grund. ( sejlbåde meet af alt Mht til at støde på grund)





Kommentér på:
Import af båd fra usa

Annonce