{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.584 visninger | Oprettet:

Ny bådejer {{forumTopicSubject}}

Hej !

Har bestilt en Stingray på bådudstillingen i Bella ! Faldt for det flotte udseende og den lave pris - kontra - den store indenbordmotor 135 hk... hvad mon den bruger af store mængder brændstof ?
Er ikke kyndig, men faldt for en stingray 180 rx.. Kunne godt tænke mig lidt respons på typen etc.. Båden skal bruges til fornøjelse med vandski og hyggeturen i Kattegat. Båden skal tages op hver gang, og sættes på land efter brug. Kan man bare tage til en vilkårlig havn i DK med rampe ?
Hvad koster forsikring til sådan en svend mon smiley ?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Ny bådejer
  • #1   26. feb 2006 Hej Jens C. Tillykke med dit ny indkøbte legetøj, har også selv lige købt ny båd, og kan næsten ikke vente til jeg får den leveret. Mht. forsikring, så har jeg selv lige været igennem turen, og det er en verden for sig, men jeg er endt i et tysk selskab, de kunne lave en kasko til 5000,-, (båden er forsikret for 300.000,-) ,og det er inkl. 1% i afgift til den danske stat, de skal jo altid have lidt. Det er 3 gange billigere end det biligste tilbud jeg fik i et dansk selskab. Mht. at traile båden, så kender jeg ikke til nogle havne hvor man bare må bruge deres rampe, men skal i mange tilfælde være medlem, men der er også steder hvor man kan gi en lille skilling, og så får man lov at sætte den i. Jeg har også oplevet at de nogle steder har en vægtbegrænsning, så hvis båd med trailer vejer mere end foreksempel 1500kg, så må du ikke bruge rampen. Jeg kender desvære ikke benzin forbruget på sådan en svend, men håber du kunne bruge det andet til noget.

  • JØ A
    JØ A Tilmeldt:
    dec 2005

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #2   26. feb 2006 Hej Jens!

    Tillykke med den fine båd!
    Jeg går ud fra at det er mercruisers 3.0'er - Så vil forbruget ligge på 13-17 liter/timen alt efter hvordan man sejler selvfølgelig. Jeg vil tro du kan få den forsikret for 5-6.000!

    Må man spørge hvad du har givet for den?


  • #3   26. feb 2006 Hej Jacob !

    Det er med Volvo Penta 3.0 og det hele render op i 150.000 med trailer, udstyr, moms etc..




  • Adolf S
    Adolf S Tilmeldt:
    feb 2006

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
    #4   26. feb 2006 Hej
    Angående forsikring, så prøv at melde jer ind i dansk tursejler forening, de kan i mange tilfælde lave en god kaskoforsikring gennem Trekroner forsikring
    Som medlem har du en ansvarsforsikring i medlemsskabet.
    Se mere på følgende adresse
    www.tursejleren.dk
    Det er et forsøg værd.



  • #5   26. feb 2006 Hej igen. Glemte at skrive hvis du tegner forsikring i tyskland, så skal du huske at tegne en anvars forsikring i danmark, det kan du nemlig ikke i tyskland. Til det er dansk tursejler forening helt sikkert billigst, et medlemsskab hos dem koster små 300,- om året, og der får du som adolf siger automatisk en ansvars forsikring, men for mig kunne det ikke betale sig at tegne kasko hos dem, de gav et tilbud på 21.000,- om året, hvilket er 4 gange så meget som i tyskland... men prøv ad alligevel, de kan jo godt være de bedre kan lide din båd..

  • #6   26. feb 2006 Jeg syntes nu at det virker underligt at man kan tilbyde en forsikring på 5.000 - 3.000 = 2.000 for en båd til 300.000 - Jeg mene det går først lige op hvis den bliver stjålet om 150 år (sådan ca.)
    Jeg fik i øvrigt et tilbud på min båd fra CODAN på bådmessen og her startede de med en pris på 56K (læs: idioter).


  • #7   26. feb 2006 Hej. i det tyske selskab laver de policen på halvdelen,(150.000,.)= 1500,- til staten, i policen står der så, at ved dækning udbetales det dobbelte af det forsikrede beløb. Jeg har fået fortalt af en kammerat som er forsikringsmægler, at det hedder forsægt, og det er fuldt funktionelt og lovligt. Jeg har tilgengæld en selvrisiko på 7000,-, det er jo også med til at gøre det lidt billigere.
    Den tyske forsikring dækker både på land og i vand året rundt, et stort plus i forhold til de danske.


  • #8   27. feb 2006 Hej Charlie N.

    Har netop modtaget tilbud fra Tryg på 20.000 kr uden selvrisiko, men de kan med stor selvrisiko presses til 14.000 kr.
    Har også spurgt yarch pool, men ikke fået svar endnu, de skulle efter sigende være billige.
    Kan du oplyse hvilket tysk selskab du er havnet hos ?


  • #9   27. feb 2006 Hej.
    Ja det er sku dyrt i danmark.. Jeg kan desvære ikke oplyse det selskab jeg er havnet i, da jeg helt ærligt ikke aner hvad det hedder, det er igennem den forhandler jeg har købt båden hos.. Der er noget der hedder CT assurance, det er dansk, men kan tegne en tysk forsikring, de gav mig et tilbud på 8500,- Jeg har ikke noget kendskab til om det er et pålideligt selskab eller ej, men har hørt om flere der har forsikring der.. Er din båd købt hos Beck? de burde da kunne hjælpe dig med noget forsikring..


  • #10   28. feb 2006 Hej
    Her er adr. til Carl Thimm
    Hindholmvej 57B
    Kvislemark
    4262 Sandved

    Tlf: 5545 2345



  • peter l
    peter l Tilmeldt:
    aug 2004

    Følger: 1 Både: 1 Svar: 1
    #11   11. mar 2006 Hej Jens

    Du må for guds skyld ikke bruge yacht pool, da der ikke bliver andet end problemer, hvis der opstår skade..

    Tror mig jeg taler af bitter erfaring, da min båd blev stjålet og dukkede op igen og derefter smidt ud og meget andet, selvom politiet havde tyvene

    Mange af de ting andre forhandlere vil skifte jaaa dem vil de kun betale for at de bliver reperaret, så derfor er de billigere..

    Mvh
    Peter


  • ralph  a
    ralph a Tilmeldt:
    mar 2006

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11
    #12   25. mar 2006 hejsa
    jeg har et kanontilbud fra et forsikringsselskab i Tyskland ..
    www..bootsversicherungen.com
    Min båd, Campion Explorer kostede 16.500 kr. sidste år hos det tysk/danske Panthaneius forsikringsselskab i ansvar/kasko. Nu har jeg fornyet og tegnet hos det tyske selskab og dette koster kun 4800 kr. !!!!!!!!!!!!

    (Kasko-forsikringsum 35000 euro, ansvar 2mill euro ,personlige effekter/ trolling-udstyr 10.000 euro. ,-sevlrisiko KUN 500 euro-inkl.speedbåds forsikring over 40 knt, maskinforsikring inkl. materialefejl og dækker for helårs –sejlads,
    Og min danske skadefrihedsrabat bliver anerkendt!!!
    Forsikringsselskabet betaler den danske statsafgift.(inkl. i prisen) og det er 100% legalt . De samarbejder med et af de største tyske forsikringsselskaber" Mannheimer" og de har rigtig god omtale i div. tyske bådmagazineer ex. YACHT.de.


    god service ,rigtig gode betingelser /extra dækning .og de bedste tyske priser ...
    Selskabet er på vej til DK med en dansk hjemmeside med on-line ansøgning indenfor de næste 2 uger. Forsikringsbetingelserne fås snart på dansk, pt kun på engelsk og tysk.

    De har stort interesse i at få danskere som kunder ,og det kan man føle i service og dækning med det samme..

    ...
    OG charter/erhvervsbåde til de bedste tyske priser ...ikke kun til lystbåde.
    samt både under 21 ft.
    Jetski,vandski. Og antikke både over 25 år.-
    Sejl /fiske/vandsportklubber/virksomheder kan få extra rabat !!!!!
    og I kan snart kommunikere på dansk ...!!!!
    Mere info??? kontakt mig ....hjælper gerne .. jeg er tysktalende...(";
    trollingexplorer@yahoo.com or ring 41239040


Kommentér på:
Ny bådejer

Annonce