{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.938 visninger | Oprettet:

Thomas M
Thomas M
Tilmeldt:
2. sep 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7

Ny bådejer - Råd og vejledning søges - Maxum 2000 SCL {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg skal ud og have mig en båd for første gang.
Lige nu har jeg mig en motorcykel som jeg gerne vil af med. Den er pga. sæsonentidspunktet, svær at komme af med.

Jeg har været så heldig at finde en der gerne vil bytte med hans speedbåd, en Maxum 2000 SCL fra 1997 til Kr. 89.900,-
5L V8 med 225 HK.

Mine spørgsmål:

1. Jeg er godt klar over den bruger en del mere brændstof end min mc, men nogen der har nogen ide om hvad man kan forvente og har det meget at sige hvis man går ned i størrelse, bliver den så ikke bare svære at holde igang, og derved måske bruger mere brændstof?

2. Jeg forventer at kunne få ca. 75.000 til 80.000 for min mc, er det et godt eller skidt bud, snakkede med k-marine i svendborg, han mente at hvis jeg vælger sælge den med det samme igen, ville jeg være HELDIG at få 69.999 for den og så er det jo et dårlig køb??

3. Nogen der har nogle bådeforslag jeg kan sammenligne med, som viser at jeg kan få meget mere for pengene hvis jeg køber noget andet? - søger, speedbåd, indenbordsmotor, sovekabine, trække vandski osv. 18-21 fod. (Lav brændstofforbrug)

- Det skal siges at der er en trailer der passer til den, men uden nummerplade, så den kan nok ikke indreg., men planen er også kun at lade den ligge i en havn hele sommeren og tage den op om vinteren og ved havnen, på traileren, så den skal reelt set ikke køres nogle steder....

Håber der er nogle flinke mennesker der vil hjælpe en novice herinde smiley


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Ny bådejer - Råd og vejledning søges - Maxum 2000 SCL
  • #1   2. sep 2013 Har du et link til den båd? Lyder lidt dyrt!

  • Thomas M
    Thomas M Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #2   2. sep 2013 (link fjernet)

    var ikke lige klar over om man må sætte links ind til andre salgshjemmesider....


  • #3   2. sep 2013 Det er sgu lidt dyrt når det er uden trailer! Og den motor har bestemt ikke nogen god økonomi! Den tager ca. 80 liter i timen ved fuld gas..

  • #4   2. sep 2013 Hej jeg har lige solgt min Maxum 2100 SC fra 1997 med en 5,7 EFI på 260 hk, og med trailer på plader, og el spil en rigtig fin båd, som sejler super godt. Brandstof pr time ved 21 knob ca. 30 L jeg fik 93000,- for det hele så dets skal nok ikke koste mere ind 75000,- vil jeg mene.

  • #5   2. sep 2013 Den 1800 er da noget ældre og helt uden overnatningsmulighed, hvis det kun er til vandsport er det sikkert ok.
    2000 har en mindre kahyt og der er en del mere båd for pengene,
    5.0 V8 har da en hygge tilværelse i en 20 fods speedbåd, så jeg tror ikke den bruger meget mere end 25-30 liter i timen når der cruises i plan.
    Ved WOT. Bruger den nok 75-80 liter i timen


  • #6   2. sep 2013 Skal lige siges hvis den gik på fule gas og 50 knob var det 40 - 50 L i timen

  • #7   2. sep 2013 Havde ikke set han skrev sove kabine.. Det er stadig dyrt for sådan en båd.. Og kiwi den er opgivet til ca. 80 liter i timen fra fabrikken ved fuld gas..

  • #8   2. sep 2013 Det tror jeg heller ikke han har. Men jeg mener bare at der er stor forskel på de to både, helt sikkert er den røde fed til vandsport og nok også mere økonomisk, men vist også uden lovlig trailer.
    Hvor blev linket af ?


  • #9   2. sep 2013 Nu har jeg aldrig sejlet fuld gas i en time, men syntes bestemt ikke den var meget tørstig, når man taler benzin forbrug på både, men du har nok ret i at den bruger mere ind 45-50 L ??

  • #10   2. sep 2013 Fed båd og god begynderstørrelse - startede selv med en lille bayliner, som var nem at svinge rundt i havnen smiley

    ... Men en monster V8- motor, der høvler 25-30 liter af i timen ved 20 knob. Det bliver du hurtig træt af (medmindre du har masser af knaster). Uden at være ekspert eller noget, vil jeg klart anbefale en tilsvarende båd med en 130-hestes motor på. Min bayliner med 130hk kunne både trække vandski og baderinge og hele lortet.


  • #11   2. sep 2013 Forresten... På denne site kan du se forskellen på brændstofsforbrug på forskellige motorer. Det siger måske ikke så meget om lige præcis dit scenarie, men du får en klar ide om, hvad de forskellige motorer tager for ulejligheden... Fx en V8'er med 220 hk, som tager 17 liter i timen når du snegler afsted med 8 knob ved 2000 rpm smiley

    (link fjernet)



  • Thomas M
    Thomas M Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #12   2. sep 2013 virker linket ikke? (link fjernet)

    ellers søg på dgs, "speedbåd" pris= 89900, der er den til at finde smiley

    Konklusion:
    1. Den bruger ikke vanvittigt meget brændstof ved marchhastighed men sluger vildt meget ved høj fart...?
    2. jeg skal reelt set have minimum 5.000 i hånden, fordi båden er sat alt for dyrt..
    3. hvis ikke han vil ned i pris må jeg lede videre... evt nogen der kender en der har en fin speedbåd som vil bytte med en MC?


    profilbillede
  • Thomas M
    Thomas M Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #13   2. sep 2013 Beskrivelse:
    Speedbåd, Jeg sælger denne lækker kvalitetsbåd fra velkendte Maxum.

    Størrelse 20 (fod) Bredde 2.28 (m) Dybde 0,90 (m)
    Maxum 2000 SCL er en sportscruiser i en rigtig god størrelse - cockpittet er rummeligt og lavet af rigtig gode materialer.

    De to brede bagsæder og de store back to back sæder giver muligheden for op til 6 personer bare i cockpittet og efterfølgende to store solsenge hvis man ønsker det. Komplet i flot design.

    I cockpittet er der fin stuveplads i begge sider i skroget, samt under det store bagsæde.

    Kahytten er rummelig og perfekt til 2 voksne et barn, der er fint plads til tøj og også et lille toilet.

    Båden drives af en lækker Mercruiser 5.0 V8 225Hk. det sikre dig en rigtig go brændstofs økonomi,
    Der er Ny starter, Nyt brænstoffilter, olie og Nyt batteri.
    Prisen er uden trailer.


    profilbillede
  • Thomas M
    Thomas M Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #14   2. sep 2013 er virkelig i tvivl nu... synes i jeg skal få solgt min mc og ha nogle kontanter i hånden. Det vil jo næsten altid være nemmere at købe, når man ikke skal til at bytte med noget... med mindre man er virkelig heldig, hvilket jeg jo nok ikke er med den båd??

  • #15   2. sep 2013 Jeg kan godt forstå dine overvejelser. Båden ser sgu fin ud, men motoren (disse tider taget i betragtning) er en benzinsluger. Jeg ville klart sælge cyklen og gå efter noget mere økonomisk-agtigt som fx dennneher.
    (link fjernet)


  • #16   2. sep 2013 Husk også at have lidt ekstra penge i hånden til at kigge på den motor, den er trods alt 16 år gammel smiley så et par nye manifold og afgangsknæ, + der nok skal et konverteringskit for den nye type knæ smiley sådan en stor blok kan som regel holde en halv evighed, men ting rundt om den er en helt anden sag og kommer meget an vedligehold... Har den ligget fast i vand eller hvordan ?

    Som minimum bør du tage en kompressions test som kan give dig en indikation af hvordan motoren har det indeni, og allerbedste villle være at prøve båden i vand altså under belastning. For en båd kan snurre nok så fint på land men have problemer når den kommer under belastning... Husk at tjekke en simpel ting som at transom pakningen er tæt, det kan godt være at det er en billig pakning, men motor og drev skal op af båden hvis den skal skiftes, og det koster et par knaster...

    Håber ikke jeg har taget modet fra dig, men ældre både med indenbordsmotor har bare mange faldgruber og er ikke ligeså let at gå til som påhængsmotorer + dyrere at servicere. Hvis dit budget alligvel ligger på 90.000 kr ville jeg klatte lidt flere penge sammen, så kan du finde nogen rigtige fine både til 125-130.000 kr fra 2005 og opefter smiley
    Skriv gerne hvis du ønsker hjælp til at finde dette
    Mvh
    Casper nyland


  • Thomas M
    Thomas M Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #17   2. sep 2013 erik c, du har ret, noget i den stil er langt federe, der ved man også at det virker. ham der har den til salgt har byttet den med noget andet og har aldrig haft den i vandet... så lytter til jer og dropper det og får solgt min MC. Mange tak for hjælpen. laver nok et indlæg igen når jeg får solgt min MC smiley der får jeg nok brug for jeres hjælp til køb smiley

  • #18   3. sep 2013 Det kan godt være at du bare skal vente med at købe båd til næste sommer. Denne sommer er jo næsten allerede slut. Så brug vinteren på at se på både til salg, for at danne dig et intryk af hvad de forskellige ting koster.

  • #19   3. sep 2013 Helt enig med Leif smiley

  • #20   3. sep 2013 Har selv lige købt min første motorbåd. Kan kun anbefale dig at sælge din MC først, det er meget nemmere at forhandle en god pris med sælger af båden når man står med pengene i hånden. Jeg valgte at købe nu da de fleste sælgere er rimelig sultne for at få solgt inden vinteren.

  • #21   3. sep 2013 hvilken mc har du , årg og km ?


  • #22   4. sep 2013 Michael kig på hans profil

  • Thomas M
    Thomas M Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #23   4. sep 2013 Ja den ligger under min profil. Men R1 fra 03. Kørt ca. 34.000 km smiley

  • #24   4. sep 2013 Piraten : det ville være for nemt smiley


  • #25   5. sep 2013 smiley

  • #26   5. sep 2013 Jeg synes nu ikke det lyder helt skævt med at bytte lige over din mc skal jo snart have det store eftersyn og omlakeret motor cykler er meget svære at sælge, ved forhandler tror jeg ikke du kan få mere end max 50000kr for din mc, håber du får lavet en god handel, jeg droppede selv mc livet til fordel for en større båd,


  • Thomas M
    Thomas M Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #27   7. sep 2013 henriette, det er en lidt mærkelig konklusion du hoster op med der.. omlakeret motorcykler er ikke nødvendigvis svære at sælge! og at forhandlerne kun vil give 50.000 for den(har fået tilbudt 63.000) er jo kun fordi de har mange MCer stående lige nu og selv vil tjene penge på den og medregner en masse afskrivninger osv. På det private marked er det en rigtig fin pris.

Kommentér på:
Ny bådejer - Råd og vejledning søges - Maxum 2000 SCL

Annonce