{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.493 visninger | Oprettet:

Mathias R
Mathias R
Tilmeldt:
15. maj 2018
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Køb af båd i Sverige {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har søgt omkring på forum, men enten har der været nogle gamle indlæg om det og ellers har der ikke været svar i tråden, så nu forsøger jeg at oprette nyt emne.

Jeg er i gang med at kigge på båd i Sverige, men vil lige høre her om I ved noget om hvordan det praktisk foregår.

- Hvordan kan jeg tjekke, at sælger er ejer og båden ikke er belånt?
Og kan jeg anvende en dansk kontrakt, når det er sverige?

- Hvordan gør jeg med forsikring? Jeg vil ikke have den liggende i svensk havn uden forsikring, men jeg kan vel ikke få forsikret min båd uden at købet er gennemført?

- skal jeg registrere båden når jeg kommer til DK? og hvordan gør jeg med at skifte svensk til dansk flag på båden? (er der regler, normer eller andet?)

- Mere generelt spørgsmål: Jeg tænker at sejle den hjem fra Gøteborg til København. Har I nogle god råd/erfaringer med sejlads i dette område (mange skær, gode havne, noget jeg skal være særligt opmærksom på)?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Køb af båd i Sverige
  • #1   20. maj 2018 Sejlede turen sidste år, hvilken båd?

  • Mathias R
    Mathias R Tilmeldt:
    maj 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #2   21. maj 2018 Lyder spændende. Jeg sejler i en lille albin vega for sejl.
    Har du nogle tip? smiley


  • #3   21. maj 2018 Du kan starte med at tjekke om ejer stemmer overens med dataen ved hans forsikringselskab vha policenumer. Ellers ville jeg måske spørge dem, ved ikke om der findes et register for belånte både i sverige? Men de kan ihvertfald fortælle dig hvis der er ugler i mosen også mht ejerskab, værdi, større skader mm. Alt efter hvor meget der er forgyldt på båden er mit gæt dog at der ikke er noget pant i en så gammel båd.

    Du kan godt få forsikring på båden inden køb. Dit forsikring selskab kan give dig data du behøver fra sælger. Få den til at gælde fra den dato du henter båden.

    Nej, der er ingen krav om registrering af båden når du vender tilbage.

    Der er lidt uskreven regler om størrelsen på ens flag, skal helst passe til båden. https://dk-dfu.dk/yf-flag/
    Du kan tage et med og bytte når du har handlet.
    Det svenske flag kan du give væk, du kommer ikke til at bruge det, hvis du vender tilbage til sv skal du have et mindre svensk gæsteflag.

    Da vi sejlede hjem blæste det op så vi blev nød til at sejle ind i skærene (idag ville jeg forlænge turen og få det med, virkelig flot.) og søge ly ved Gottskär, der var ledige ankerbøjer så vi skulle ikke helt i havn. Dagen efter nåede vi Gilleleje

    spørg igen hvis andre tvivl



Kommentér på:
Køb af båd i Sverige

Annonce