{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.844 visninger | Oprettet:

Så fik vi prøvet vores El-motor {{forumTopicSubject}}

Ja, så gik det jo galt igår....vi fik motorstop 3 km fra havn. Vi har så købt den her Elmotor Sigma Eletric 54 lbs og måtte jo så sætte den igang, der var rimeligt med strøm, men overraskende nok klarede den lille motor vores 18 fods båd.... meget langsomt...og på fuld kraft fra den lille motor. Det tog os ca. 1½ time at komme i havn, men vi kom da i havn og havde 3 skrupper og 2 rødspættet med hjem.

Nu kommer der en og laver motoren i morgen....surt når det er sejlevejr idag, men sådanne er det jo.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Så fik vi prøvet vores El-motor
  • #1   27. jul 2010 Øv men godt i havde den med så. Så må vi håbe at i finder fejlen på jeres motor og at det ikke koster en hel bundegård. '



  • #2   27. jul 2010 Vi tror det er en justering, der skal til.

  • #3   27. jul 2010 Vi har også lige fået en Elmotor, dog kun til en 11fods jolle. Det er sgu en sjov fætter at sejle med. Helt lydløst smiley

  • #4   27. jul 2010 Ja, der er dejligt roligt og man kan hygge og snakke sammen uden at råbe.....det var behageligt. Men det går godt nok langsomt...hi.

  • #5   27. jul 2010 hej berit J jeg var også lige på min test tur i dag og sjovt nok fik jeg også motor stop eller den druknet fordi den en cyllender ikke kørt med så drev vi ind til land og kone og den lille bade i en lille time mes jeg kige lidt på motor og bandet lort væk men fik den i gang efter lang tid og så skulle vi også bare hjem smiley

    var så lige forbi min mek på vejen hjem og han griner og sætter så et stik sammen som jeg ikke have set var hoppet af og vupti nu køre den som den skal igen smiley

    så vi tag ud i morgen igen ..

    PS godt med sådan en lille smart EL motor i har ,,,


  • #6   28. jul 2010 michael J har en lille 8 hk som mek skal i gang med at se på så har skam en motor mere og nu er folk i vest sj fink til at hjælp med ind slæpning .. hvis der ikke er nogle vil jeg så have smidt anker og ring efter nogle af min mange venner som har båd som så vil hent mig .. har skam sejler i mange år og har et rigtig godt netværk ..

    selvfølige er det en god ide med backup men nu køre meget få biller med 2 motor men næsten alle kender nogle eller har falck så bare netværket er iorden og pærne til at tænk samt sikkerhed udstyr så skal det nok gå


  • #7   28. jul 2010 John N:

    Godt det gik godt. Er spændt på hvad mekanikeren siger til motoren idag. Jeh har Havnefogdens mobilnr. med, så hvis vi ikke selv kan, tror jeg nemt han kan finde en som vil hjælpe.

    I Mullerup holdte havnefogden øje med os på testturen, han spurtge hvornår vi regnede med at være inde og var der da vi kom. Det var virkelig dejligt. Rigtig god service.


Kommentér på:
Så fik vi prøvet vores El-motor

Annonce