{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
895 visninger | Oprettet:

valg af ny båd {{forumTopicSubject}}

går og overvejer ny og større båd.
men er sku lidt rådvild og hvad man skal gå efter.
Det jeg er ude efter en en speedbåd til sommersjov. og så skal der være mulighed for lidt overnatning i den.
2-3 personer som min.
præsident er omkring de 70k
og kan se at I den pris klasse får de lidt alder på sig. så hvad skal man gå efter. og hvad skal man være opmærksom på ved sådan en båd. ?

har kikket lidt på denne her.
https://www.dba.dk/bayliner-1952/id-1043515933/?utm_source=gmail&utm_medium=email&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_android_share_listing
Men syntes jeg har hørt flere snakke dårligt om bayliner.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  valg af ny båd
  • #1   20. jun 2018 Det er som med alt andet her i livet, vedligeholdelse og vedligeholdelse, en Bayliner er såmen' ikke mere lort end alt andet, der er solgt i tonsvis af Baylinere i DK ( vel nok det mest sælgende mærke i DK i en periode ), så klart statistiken for at der er nogen der har problemer er til stede, men hvis en båd, bil osv bliver ordenligt vedligeholdt, så holder ting sgu i mange år, og du kigger på en båd fra 1990, det er altså 28 år, og ud fra foto som du har ser den jo rigtig fin ud, du skal sikre dig at dørken i båden ikke er gyngende/svampet, og at tingene virker som du forventer de skal virke, men i sidste ende er du jo dig og dine øjne der afgørr om det er noget for dig,

    de ting som er skiftet på båden, har jo intet med mærket på dåden at gøre, motor drev osv, sidder jo på alle andre mærker også

    Bare mine tanker om det smiley


  • #2   20. jun 2018 regnede nu heller ikke med at bayliner skulle være helt ringe.
    men skylle ser nu være noget genneralle ting Man skal holde øje med når det er en ældre båd.
    og det med mærke dørken efter. er Self ikke nogen dum idé.
    der vil også blive en. prøve tur inden et evt køb. der skal alt i båden afprøves.
    blev engang fortalt noget om at man skulle være opmærksom på om der var noget automatisk udluftning af motorrum. da det vist kunne have betydning for forsikring på den.
    nogen der kan be/afkræftet dette?


  • #3   20. jun 2018 ved ikke om det har betydning for forsikringen, men det er din forsikring for at du ikke ender med en eksplosion hvis der skulle stå dampe i motorrummet, men tvivler på det ikke skulle være på den, men klart kig efter det.

    men kig efter
    er dørken god og solid
    er motoren ren og pæn og fri for utæthedder
    hvordan ser bunden ud, nogen blærere osv. ( det er et no go, kan betyde en hulens masse penge i rep)
    virker alt på båden som det bør, instrumenter osv.
    er drevet tæt, altså at der ikke løber olie ud af skruerne osv.

    og ellers en sund portion skepsis eller sund fornuft


  • #4   20. jun 2018 Hej Peter
    Hvis den skal trailes, så ville jeg vælge udenbordsmotor. Bæ liner var mest kendt for at de var tynde i fiberen. Hvis den har overlevet indtil nu, så klarer den nok også din tid med den. Kritikken lød på at de var lavet til flodsejlads og ikke til kystsejlads (større bølger)


Kommentér på:
valg af ny båd

Annonce