{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.644 visninger | Oprettet:

US-trailer. {{forumTopicSubject}}

Er der nogen der har erfaringer med at få plader på en US-trailer? Jeg har set ihvertfald en herinde der har fået plader på. Min Tahiti Super Tiger hører hjemme på en US-trailer, og jeg fik også en med, men jeg vil jo gerne køre lidt mere end 30 km/t når jeg skal have båden med rundt. Kan nogen hjælpe mig?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  US-trailer.
  • #1   22. okt 2010 http://www.baadgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=3569 - Prøv at hør ham her - jeg ved han har undersøgt hvad det kostede og krævede på han US trailer ... Han kan nok hjælpe ...

  • #2   22. okt 2010 Vigtig info !!!!!!!!!!!
    En trailer som ikke er indreg. må ikke køre på offentlig vej.
    Hvis du kan overbevise politimanden om, at traileren er et arbejdsredskab, kan du trække den efter en traktor og med en advarselstrekant. Men altså ingen båd på.
    Så alle de gamle skrøner om, at man bare skal køre 30km/t og en advarselstrekant på, holder ikke i byretten.
    Jeg har selv prøvet det, og blev stoppet. Det kostede en bøde.
    Jeg fulgte sagen helt til dørs, og havde både grænse-politiet i Padborg, Politiet i Randers, samt Østjyllands trafik radio med i sagen. Og fakta er, som ovenstående er beskrevet.


  • #3   22. okt 2010 Anders P ->

    Der er et par ting der er vigtigt før du går videre.

    Læs mit indlæg her:
    http://www.baadgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=8253

    Jeg har selv bygget min om, hvor jeg mener JanP har fået det gjort ude i byen. Jeg kender andre der også har fået bygget om ude i byen, men kan man lave det selv er det langt billigere.

    Typisk skifter de hele akslen om til tromlebremser etc hvis du får det lavet i byen, og det er en kostelig afære.

    jeg gav ca 3500.- ialt for at ombygge. Jeg skulle give 12.000.- ude i byen.

    Men det kommer meget an på hvilken type us trailer du har specielt bremserne.


  • #4   22. okt 2010 P.s Kim C har 100% ret, man må om alle omstændigheder ikke gøre med traileren læsset.

    Eneste man må er prøveplader, men uden båd eller andet på.

    Derimod må man godt køre med sin bådtrailer+båd, hvis den er sat op på en autotrailer og ellers forsvalig lastet....

    Man undres smiley


  • #5   23. okt 2010 Iflg. reglerne, må du ikke køre med en bådtrailer på prøveplader, og have båden på samtidlig. Også selvom du kører til/fra værksted. Tager en prøvetur, kører til/fra syn osv.osv.
    Men men men.............de fleste synsfolk vil helst have en båd på traileren, når den skal synes, da bremserne så nemmere kan afprøves. Men det er en helt anden snak.


  • #6   26. okt 2010 Hvordan vil i få prøveplade til en ikke registreret trailer, når man skal bruge reg. att. for at få pladerne udleveret??

  • #7   26. okt 2010 Man bruger de udenlandske type-papirer for traileren til at få en prøveplade.
    Har du ingen papir på traileren, kan man kontakte trailer-leverandøren, og få en udenlandsk typegodkendelse. Evt. kan man få kopi af sidste reg.attest, hvor traileren har kørt.


  • #8   29. okt 2010 Der er ikke Reg.attest på en trailer, som har kørt i USA.

  • #9   29. okt 2010 Ikke en reg.attest som her i DK. Men der medfølger et ejerskabs-certifikat, som er det man bruger i USA.

Kommentér på:
US-trailer.

Annonce