{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
407 visninger | Oprettet:

US trailer {{forumTopicSubject}}

Af ren nysgerrighed:
Jeg har flere gange stødt på "US trailerere", både i salgsannoncer og på havnene rundt omkring.

Jeg er med på sådan en fætter ikke kan indregistreres i Danmark, men hvad er egentlig fidusen ved sådan en trailer?

Den har "bunks" i stedet for ruller, dvs man skal køre traileren helt under vand og sejle båden af og på traileren. Det ser jo fedt ud på Youtube med en Ford 250 og et stejlt slæbested, men hvordan fungerer det på danske slæbesteder, der er meget fladere end de amerikanske og med en Kia som trækker?

Hvordan kommer de danske US trailere til landet? De er jo vitterligt "Made in USA" og må da koste en del at importere, og de er vel heller ikke gratis i USA?

Er der nogle fiduser jeg har overset?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Påsætning af nyt toilet låg på toilet bræt. 500 kr.
  • Hænge to lamper op inkl. sætte dem til strøm 1.000 kr.
  • Reparation af undertag 1.500 kr.
  • Nedtagning af persienner 1.500 kr.
  • tv tilslutning til satellit 205 kr.
  • Ophæng af gardiner 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  US trailer
  • #1   27. aug Hej. Jeg har selv min båd på indregistreret trailer fordi jeg konstant skifter slæbested, afhængig af lyst og hvor vejret/vandet viser sig at være bedst. Men jeg ser flere US trailere rundt omkring på forskellige havneområder, hvor de bruges til at isætte både som opbevares i beskyttede områder af havnen. Eftersom havneområder vel også er underlagt danske trafikforhold og regler, så ved jeg faktisk ikke hvor lovligt eller ulovligt det er at trille en uregistreret US trailer de få meter der er til/fra et slæbested. Jeg har ikke noget problem med det. Så "fidusen" ved en US trailer er vel at man slipper for at skulle betale registreringsafgift, når man ikke har behov for at skulle ud på det store vejnet.

• Kim H
    Kim H Tilmeldt:
    jul 2010

Følgere: 1 Både: 2 Svar: 3
    #2   27. aug Flere af dem kan godt indregistreret som trailer uden bremser, havde en, fungerede godt med "plankerne" specielt hvis man lige gjorde dem våde først, og de er billigere og lettere end ruller. Jet trade har sat plader på flere. De er nok kommet på roll on færge, og prismæssigt været bedre end container.

• #3   29. aug Monteray både blev leveret på amerikanske Load Rate trailere
    Det var billigere end pakning i containere
    Jeg har en, den er født med elektriske bremser, og kan ikke indregistreres i DK

• #4   1. sep Ja, US trailere blev primært lavet, fordi det sparede omkostninger, når bådene skulle fragtes rundt i verden med skibe.

Konstruktionen er ganske solid, men svært at få en trailer godkendt i Danmark.

I Sverige har flere benyttet til dem "langsom kørsel max. 30 km/h", når båden skulle fragtes fra a til b.

Man kan nok godt få en US trailer indregistreret il DK, hvis man holder sig under vægten, hvor der kræves bremser på en trailer.

Kommentér på:
US trailer

Annonce