{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  us trailer?????
  • #1   30. okt 2008 Der er en til salg på www.fenderen.dk
    Ellers har jeg også en, da jeg overvejer at skifte den ud med en som kan registreres..


  • #2   30. okt 2008 Hvad er ideén med US trailere. du må jo ikke køre med dem ??

  • #3   30. okt 2008 Billig opbevaring, hvis hans båd ligger fast i en havn.. smiley

  • #4   30. okt 2008 Præcis..... Frem og tilbage fra havnen 2 gange om året. Det er der jo ingen grund til at betale 50000 kr. for.

  • #5   30. okt 2008 Det er præcis det jeg bruger min til..

  • #6   30. okt 2008 Nu skal man jo huske på at man ikke behøver an banke der ud af på landevejen med 100 i timen. Mig bekendt så er den lovlig nok at at køre med, bare man holder sig på 30 km/t, så må det tage en ½ time længere tid at køre. Men man kan nok høre hvem der har ondt i røven, det er dem som kan traile deres båd på stellet af en trillebør:-)

  • #7   31. okt 2008 Så vidt jeg ved så står der noget i færdselsloven om at man gerne må transportere trailere/vogne som ikke er indreg. uden bremser osv. hvis der bare er en trekant på og man holder sig under 30 km/t. Lige som alle de bønder som køre rundt med der gamle uindreg. vogne.

  • #8   31. okt 2008 Helt rigtig nico.
    Den med "trekanten" duer ikke.. Det er kun for arbejdsmaskiner/landbrugsmaskiner.

    Det er ikke lovligt at køre med en US selvom der er lygtebom, bremser osv på.. Det koster en bøde og et klip. I mine øjne kan mna få mange klip og bøder for 50k. Nu er det jo en konkret vurderingssag, og hvis man ikke skal meget længere end et par kilometer så går det nok smiley Problemet er jo bare vhis der sker noget, så dækker bilens forsikring ikke..

    Jan - de fleste har faktisk tromlebremser, og nogen sågar skiver. smiley


  • #9   31. okt 2008 Er der ikke lige en der kan oplyse præcis hvad det er der er ulovligt ved at køre med en bremset US-trailer med lygtebom og prøveplader?

    Mange siger det er ulovligt, men hvad er det for en lov der brydes?

    Mange siger, at man ikke må fragte gods på en trailer på prøveplader, er det det? og hvor står det?



  • #10   31. okt 2008 Jan - er det ulovligt at køre i en bil som ikke er registreret?

    Man må ikke fragt gods på en trailer som er på prøveplader - jeg mindes at det står i de papirer du får udleveret på motorkontoret.


  • Lars H
    Lars H Tilmeldt:
    nov 2004

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 156
    #12   31. okt 2008 Du må gerne kører med en us trailer på vejen, hvis:
    Traileren har et stel nummer, kan du leje prøveplader. Lys og lygter skal være iorden. evt en cykelbom kan gøre det. Men traileren må ikke være læsset.....
    Har flere gange lejet plader til vores gamle us trailer, som vi fik synet og godkendt.
    Har flere kammerater, som er blevet stoppet med båden efter på en us trailer. Og så længe det er forsvarligt mht bilens trækkraft, lys og lygter tager politiet det pænt. Det gør de hvertfald i Grenaa området.


  • #13   31. okt 2008 Det er ikke lovligt at køre med en belæsset trailer på prøveplader. Jeg kan heller ikke helt forstå du siger 50 Kilo for en trailer jeg ved vi har dem til langt under den pris.

  • #14   31. okt 2008 Lars H - måske de ser igennem fingre med det i grenå, men det gør de 100% sikkert ikke i kbh smiley De er jo jydedrenge som har fået en masse magt som regerer derinde smiley :-)

    Henrik - hvad tager i for en 3500kg og hvilken model er det?


  • #15   31. okt 2008 Øhhh, der er ikke titles på en US trailer, så leje prøveplader kan man ikke. Så skal det være privat prøveplader.

  • Lars H
    Lars H Tilmeldt:
    nov 2004

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 156
    #16   31. okt 2008 titles?
    Jeg har begge gange lejet hos politiet


  • #17   31. okt 2008 HB (århus) Hvad er det for nogen trailere du skriver om????? Det kunne da godt være at man skulle kigge lidt på dem:-)

  • #18   1. nov 2008 Emnet vedr. trailer / advarselstrekant / 30km/t, har været drøftet mange gange tidligere. Se bl.a. her.
    http://www.baadgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=1474

    Så en gang for alle, MAN MÅ IKKE BRUGE EN ADVARSELSTREKANT TIL EN IKKE INDREG. TRAILER, OG TØFFE DER UD AF MED 30KM/T.



  • #19   4. nov 2008 Tilføjelse

    Og man må heller ikke leje prøveplader og transportere sin båd, hverken med bom , trekant eller noget andet.

    Prøvepladerne er kun til at flytte selve traileren uden læs (båd) på.
    Har haft sagen oppe med FDM, Motorkontoret, og Bellahøj politi.

    Så alt i alt, prøveplader og trekanter ligemeget hvad. er ikke nok til at lovliggøre transport af båd på us trailer i dk.


Kommentér på:
us trailer?????

Annonce