{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.986 visninger | Oprettet:

Henrik S
Henrik S
Tilmeldt:
29. jul 2004
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 14

Køb af båd, spørgsmål....? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg står overfor at skal ud at købe min første båd, håber på at det kan blive i år, men ellers er planen at have et sæt klar til foåret 07!

Men i den forbindelse har jeg lidt spørgsmål

Hvad skal man vælge, indenbords eller udenbordsmotor, ved mine forældre har haft nogle halv store regninger på deres drev, men den lægger også i vand hele sæsonen.

Personligt kan jeg godt lide en bowrider(en man kan sidde ude i snuden på), eller er det ikke at foretrække, og istedet for gå efter en med mulighed for at 2 personer kan overnatte i, eller bare vælge en traditionel?

Er der nogen mærker man skal holde sig fra? Jeg kigger mest efter DORAL, SEA RAY, CAMPION, og har set lidt på en MAXMUM(staves?), eller er der andre jeg burde kigge på også?

Båden skal bruges til "legetøj": vandski, board osv, men at man kan tage en enkelt overnatning i den ville ikke gøre noget, den skal trailes rundt og således IKKE lægge fast i vandet. Prislejet lægger som MAKS omkring 150.000 hvis den skal strammes og den rigtige båd lægger der i det leje, ellers har jeg kigget på både omkring de 100.000, men der er luft nok til at kan smide op til 150.000 for dne rigtige!

Jeg ahr styr på bevis osv, mine forældre har båd, BAYLINER 2855, men den er alt for stor, at "lege" med jo.

Men personligt er jeg mest til Doral eller Sea Ray, syntes de lige er en tand lækre kontra de andre, med finish, selvom en CAMPION absolut også er lækker, og udbuddet er noget større på campion end de andre.

Så hvad vil i anbefale. Andre alternativer er også meget velkomne:)

PFT
Henrik


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Køb af båd, spørgsmål....?
  • #1   5. jun 2006 Hey ud fra alt det du har skrevet, vil jeg mene at en Campion Allante 535 ville passe godt til dig og så med en 150 Hk motor eller der omkring. Den kan man overnatte i + den er god til træk af vandski osv.

    Mit Bud - Tommy. smiley


  • Peter D
    Peter D Tilmeldt:
    sep 2005

    Følger: 1 Svar: 3
    #2   5. jun 2006
    Enig med Tommy at du burde vælge en campion såfremt at du vælger at få en båd med udenbordsmotor. Fordele ved en udenbordsmotor er helt sikkert fart og optrækket er uden sammenligning med en indenbords. Campion er her uden tvivl et af de stærkeste mærker her og udfra min personlige holdning også de mest kønne både i dette segment. Men det er jo en smagssag smiley

    Ved valg af indenbordsmotor vil jeg prøve at finde en Sea Ray,

    Held og lykke med købet

    Mvh - Peter


  • #3   5. jun 2006 Man skal også lige huske på at påhængs motoren tager det meste af den gode badeplatform bagpå, som er god at have når båden bruges til board og ski ; )

  • #4   5. jun 2006 her ligger en guide der måske kan hjælpe dig lidt
    (link fjernet)


  • #5   5. jun 2006 hvorfor er den side banned?

    bannedsite = b a a d s n a k


  • #6   5. jun 2006 En Campion 535 med 150 hypper ville ikke være et dårligt valg...
    Den vil sejle pænt stærk og stadig til at betale benzin til. Overnatningsmuighederne er der, men det er ikke nogen dans på roser. De Back-to.back sæder er kun beregnet til solbadning, men hvor der er vilje er der vej...

    Jeg vil måske overveje, om du absolut SKAL have de overnatningsmuligheder, eller du kan nøjes med at have et telt med og sove på standen i det. Hvis ja til det sidste, så køb en 505'er eller 535'er. Ellers gå efter en der er bygget til overnatning... Men om den ellers hedder Doral, Sea Ray eller Campion mener jeg er af mindre betydning. Alle er gode både. Specielt Sea Ray. De er ikke til at slå ihjel.

    Hel og lykke med købet.


  • Henrik S
    Henrik S Tilmeldt:
    jul 2004

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 14
    #7   5. jun 2006 Hej

    Og tak for svarene, overnatnings mulighederne er absolut ikke nødvendige, men var muligheden for at kombinere det hele der, så havde det ikke gjort noget:)

    Det ville sikkert allligevel aldrig blive brugt!



  • #8   5. jun 2006 Så find en 505'er, smid 150 hk på den, og så har du den perfekte daycruiser der samtidig er nem at traile smiley

    Alternativt 585 Chase med 200 hk. Så selv på en i dag, og de er MEGA fede, men også dyere.


  • Henrik S
    Henrik S Tilmeldt:
    jul 2004

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 14
    #9   6. jun 2006 Ja det var en mulighed, hr nu også kigget på din en del gange efterhånden;)

    Men er nu igen blevet lidt i tvivl, bruger man den plads ude i fronten, for tit vill man jo kun være ca 4 afsted. Men kommer det ud på et, om der er plads i snude eller ej?

    Kan ikke lige finde ud af, hvad fordelen/ulempen er ved en bowrider(hvis der da er nogen!)??


  • #10   6. jun 2006 At side ude i spidsen er måske ikke det mest behagelige når det går med en 40 knop, men omvendt synes jeg det giver god bevægelsesfrihed når man er flere i båden. Den vil nok ikke føles så trang om en med Closed Deck.

    Ulempen: Tja... der er mere kaleche der skal lægges på, ellers kan jeg ikke rigtig se nogen. Jo, det kan også trække lidt mere når man sejler, men til min medfulgte et lille stykke pressenning som kan hæftes i lugen og ned af siderne, og så er det ikke et problem.


  • Henrik S
    Henrik S Tilmeldt:
    jul 2004

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 14
    #11   6. jun 2006 Okay, men sys bare tit man ser en bowrider, hvor presseingen aldrig bliver fjernet, og netop som du er inde på, med træk f.eks.

    Men der er ikke andet for at jeg må ud at kigge lidt omkring, kan jo være den helt rigtige med den rigtige pris dukker op, kunne være lækkert:)


  • #12   6. jun 2006 Hvor er du fra?

    Vi kunne da måske arrangere en prøvetur en dag, så du ved hvad du kigger efter.
    Jeg er selv fra Kolding.


  • Henrik S
    Henrik S Tilmeldt:
    jul 2004

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 14
    #13   6. jun 2006 Jeg bor i grindsted, mine forældre har haft campingvogn ude ved gl.ålebo camping, så der har jeg sejlet meget fra.

    Det vil også blive Kolding der vil blive "primær" havn, selvom jeg har samme afstand til Esbjerg, ringkøbing, vejle f.eks


  • #14   6. jun 2006 Ok.
    Du må sige til, hvis du skal den en "Live", eller der er andet du vil vide...


  • Henrik S
    Henrik S Tilmeldt:
    jul 2004

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 14
    #15   6. jun 2006 Det skal jeg nok gøre, og mange tak for tilbuddet. Vil se om jeg kan finde tiden til det, der er masser af arbejde, og lidt ferie over vandet kommer der også. Også derfor at det nok først bliver til næste år, da tiden til at få det brugt i år, nok er begrænset, så er det ikke sjovt at have stående kunne jeg ikke forestille mig.

    Men ser jeg mit snit til det, så fanger jeg dig lige, så kan vi se hvordan det passer sammen:)


  • #16   6. jun 2006 Hej Henrik,

    Du skriver at du har overvejet en Maxum - og den kan jeg anbefale. Har selv en - min 4. båd. De 3 første var med påhængsmotor men Maxum'en er med indenbords.
    Der er både fordele og ulemper ved begge løsninger. Fordele ved indenbords er at den ikke sidder i vejen når der skal lejes (vandski mm.) Fordelen ved påhængsmotor er bedre benzinøkonomi om at den er lettere (og dermed er båden hurtigere ude af vandet).
    Mht. bowrider, så er jeg enig med Morten - det giver mere plads at bevæge sig rundt på - eneste ulempe som jeg ser det er når båden skal vaskes/spules - så synes jeg det er lettere med lukket dæk.
    Ellers mener jeg at de mærker du nævner alle er i den bedre ende af skala'en.


Kommentér på:
Køb af båd, spørgsmål....?

Annonce