{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.971 visninger | Oprettet:

ny bundmaling!!!! {{forumTopicSubject}}

hejsa BG
da jeg går og overvejer at give båden en ny gang bund maling ville jeg lige høre jer andre.
hvordan gør man det nemmest når den er bundmalet allerede ?
det er tidligere ejer der har malet den så jeg ved ikke hvad den er malet/behandlet med smiley

kan man matere/slibe let og give den primer og så den nye bundmaling eller er det ikke holdbart ?

håber der er nogle der kan give gode råd.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  ny bundmaling!!!!
  • #1   3. jan 2012 Er malingen meget mat ? Hvis ja, så pres en finger hård ind mod bundmalingen, og kør den så lidt frem og tilbage. Bliver din finger sort ( hvis sort bundmaling ), er det med stor sandsynlighed alm. bundmaling.
    Men uanset næsten hvad den er malet med i bunden, vil alm. ny bundmaling oven på dette, være en ok løsning.
    Tag noget sandpapir, slibemaskine, rystepudser eller lign. og lav en glat overflade på det gamle bundmaling. Vask ren med vand, og lad den blive tør. Max. 30 dage før båden skal i vandet, påfører du ny bundmaling med rulle. Feks. denne her.
    (link fjernet)

    Hvis båden er fast på trailer, ja så behøver du ikke bundmaling, men kan så give den en højglans maling ( glans 80-100 ). Alm. metal maling er ok. Det giver bedre benzin økonomi, højere fart og holder meget bedre.


  • #2   4. jan 2012 Hey kim.. Hvad er det for noget højglans maling du snakker om får det kunne være en mulighed på min også.. Har hempel sådan noget?

  • #3   4. jan 2012 Hvis den er malet med bundmaling, skal du ikke give primer igen, blot slibe, vaske og tørre, som Kim beskriver det (ikke raketvidenskab)

    MVH frank


  • #4   4. jan 2012 Hvis bundmalet kan du ikke male med almindelig blank topcoat uden at slibe bundmalingen af.


  • #5   4. jan 2012 ja det er med fast båd plads så ville gerne have lidt beskyttelse imod det værste begroning.
    men aner ikke om den tidligere ejer har givet primer eller bare malet direkte på coaten, og heller ikke hvilken maling han har brugt.

    så ville lige høre inden jeg bare sleb og malede den og der var noget der skulle gøres anderledes.


Kommentér på:
ny bundmaling!!!!

Annonce