{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.171 visninger | Oprettet:

Største motor til en Fletcher Arrowsprint 13? {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Nu er vi jo godt uden for sæsonen så det kribler jo i fingrene for at lave lidt projekter i løbet af vinteren så det bliver endnu federe end sidste sæson.

Som i kan se i min profil har jeg har Fletcher Bravo Arrowsprint 13 med en 40 HK Johnson motor.

Det sæt går ca. 50 km/t når jeg har 40L brændstof bag i båden.

Jeg tænker på at købe en brændstoftank og monterer den i snuden for at rykke noget vægt forud og så sætte en større motor på. Men hvor stor en motor kan man putte på uden at det er for meget for båden? Jeg tænker både HK og motorvægt har en del at sige.
Den er godkendt til 40 HK og Johnson motoren vejer lidt over 90 Kg med PowerTrim.
Én idé kunne være en 70 HK yamaha 2-takt. Den vejer lidt over 100 kg.
Men hvad ville i turde/anbefale af maksimal vægt og effekt til den båd?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Største motor til en Fletcher Arrowsprint 13?
  • #1   4. feb 2019 En 90hk vejer det samme på med det og du er flyven👍🏻

  • #2   4. feb 2019 Jeg er vild med idéen men er det forsvarligt? Kan man ikke risikerer at agterspejlet ikke kan holde til kræfterne?
    Skal siges at båden er i rigtig god stand så det er ikke fordi den har en rådden trækonstruktion eller noget. Jeg har bare lidt nervøs ved om den kan holde når den kun er godkendt til 40


  • #4   4. feb 2019 Jeg har før set en 14 fods Fletcher med 115 Merc - den gik vist nok meget godt😂.

  • #5   5. feb 2019 Husk lige at det er lovbestemt med forsikring idag, så send lige en forespørgsel til dem inden du investere i en anden motor. smiley
    Mht. vægt fordelingen, så er det ikke altid en fordel bare at flytte vægten frem. Hvis man går efter et set-up hvor det er high performance og prioritere det at sejle hurtigt, så anbefaler man faktisk vægten i agter. Men det komme helt an på hvad man skal bruge båden til.


  • #6   5. feb 2019 Som Thomas M skriver... tjek lige op på om lovligheden holder "vand", for sker der noget ( gud forbyde det ) sååååååå, og det behøves overhoved ikke være din skyld, ja så koster det knaster...

  • #7   10. feb 2019 Jeg havde en 80 HK Yamaha på min, og der var fart på

Kommentér på:
Største motor til en Fletcher Arrowsprint 13?

Annonce