{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.247 visninger | Oprettet:

Motor højde? på Fletcher {{forumTopicSubject}}

Har læst mig frem til at hvis man hæver motoren vil det give en bedre sejlads. Lige pt sidder kavalations pladerne så de næsten flugter ud fra bunden af båden, men stadig under, hvor højt skal den hæves? Jeg har 3 huller at gøre med.

Båden sejler ca 30 knob med 60 hk mercury skruen er 13 i stigning.
og vil meget gerne op på 35 knob smiley


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Motor højde? på Fletcher
  • #1   31. jul 2012 hej ven
    Start med 3 til 5 cm og se så hvordan den går det passer sikker meget godt med 3 -3 huller men du skal så bare nok regne med at du skal trimme ind når du drejer da motoren ellers vil kavatere men det er da helt klart at du skal hæve den for at sejle stærkere og det kan da godt være at det giver 2-3 knob .
    mvh.Hasse


  • #2   31. jul 2012 Jeg tror jeg ville lade motoren side hvor den gør, gå hen til en motorforhandler og låne et par propeller af ham med forskellig stigning og diameter, også forsøge mig frem. Det andet tror jeg sku ikke gir noget at betydning, andet end luft ved propellen. :o(

  • #3   31. jul 2012 Tror jeg vil prøve at hæve den 2 huller op. Leif tror ikke det er propellen det er galt med, men kan jo sagtens skifte den til en 14p det lyder ikke til at motoren tager ret mange omdrejninger når den får fuld gas, men har desværre ikke omdr tæller i båden.

    Takker for svarene..


  • #4   1. aug 2012 tommelfingerreglen er 2-5cm over bunden, men det bedste er at prøve sig frem. der er ikke 2 både der er ens og det afhænger også af skrue osv, hvis man har hydrofoils på ændrer det også en smule. jeg ville starte med at flytte den 1 hul og så 1 mere, vær obs på at det ikke er alle både der har plads nok i motorbrønden til at motoren kan dreje helt til den ene side hvis den bliver hævet..

Kommentér på:
Motor højde? på Fletcher

Annonce