{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.061 visninger | Oprettet:

kim b
kim b
Tilmeldt:
11. aug 2011
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 1

Min båd "trækkes" ned. {{forumTopicSubject}}

Når jeg sejler trækkes bagenden meget ned, på min båd. Kan dette skyldes at hvis min påhængsmotor, er monteret for langt nede, kan hæves de 3 huller op af vandet.
20 fods med 30 hk,


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Min båd "trækkes" ned.
  • #1   5. aug 2012 kan også være motoren er vinklet forkert på hækken. hvor højt sidder kavitationspladen i forhold til bunden?
    og hvilken type båd er der tale om


  • #2   6. aug 2012 For stor båd,til for lille motor,derfor trækker den røven ned,fordi den ikke kan få båden op at plane. `mit bud`.
    Mvh. Leif H.


  • #3   6. aug 2012 hej ven

    Det ville være en fantastisk god ide hvis du skrev hvad tybe båd der drejer sig om
    evt billedder af båden for hvis det er en deplacement båd eller sejlbåd er det da klart at den vil grave røven ned hvia du sætter så meget motor på en ikke planende båd.

    MVH Hasse


  • #4   6. aug 2012 Prøver hydrodfoils på motoren. Det giver den meget mere bæreevne. Tror du mangler effekt. (jeg går ud fra din motor er trimmet korrekt)

  • kim b
    kim b Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 1
    #5   6. aug 2012 ja, ved godt at motoren bør være noget større i effekt, men den var billig.
    Båden er en banner 20, ombygget til udenbordsmotor. det er en planende båd.


  • #7   7. aug 2012 banner 20 ???????????
    Jeg tror ikke på at du får det til at virke !! du kan IKKE sætte en stor motor på denne båd og få det til at køre optimalt , du BØR sætte en UNDER 10 hk på ELLEr skaffe en båd der er planende.

    MVH Hasse


Kommentér på:
Min båd "trækkes" ned.

Annonce