{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.253 visninger | Oprettet:

Hydraulisk styring {{forumTopicSubject}}

Hej bådgalleri

Efter båden har været til opbevaring siden sidste season. Skal jeg dreje mange gange og føler det kommer i hak når motoren drejer.
Kan det være luft i systemet?
Det lyder også som om der er noget der væser når jeg drejer, det kan kun være luft jo?

Sku jeg prøve og dreje helt over til begge sider gentagne gange for at lufte systemet ud måske?

Dog burde det da ikke være muligt og komme luft i systemet når det ikke har været brugt under opbevaring?

Mvh Emil.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Hydraulisk styring
  • #1   19. mar 2019 Er det et ny monteret system ? ( fra sidste år ) hvis ja ... så kan der godt have stået en lille smule luft et sted i systemet, som så har fået "fred" til at komme frem ad.
    Hvis det er et "gammelt" system... ja så kan det være at der er kommet vand (måske kondens, godt nok tror jeg ikke det er muligt, da hele systemet er fyldt ) ind.
    Vand kan også trækkes ind oppe ved rat pumpen ( påfyldnings hullet er jo bare et hul til en beholder for olien.. lidt lige som bremse væske også trækker vand ind efter nogle år og får et laver koge punkt )
    Hvis der er kommet vand ind , så vil det gøre at det indvendige begynder at tære en ganske lille smule og med de tolerancer der er ... ja så skal der ikke meget til for at kunne mærke det.... tjek også lige at det ikke er din motor der ikke er smurt ordentlig op i de forskellige fedt punkter ( der kan være rigtig MEGET vand de forskellig steder, hvis man ikke får smurt og vand er = tæring i de forskellige lejer der sidder )
    Hvis de er ok ... ja så prøv ..
    1. prøv at lufte ud ... hvis det ikke hjælper
    2. skift olie og arbejd godt med systemet !

    MEN MEN.... vi aner jo ikke hvad du har.... så det er jo bare bolde man kaster op...
    Hvis du gerne vil have at folk hjælper.. ja så må du altså også selv gøre en indsats for at få hjælp til netop dine ting...
    HVIS nu der er en der har det samme problem OG har viden om hvad der var galt...... ja så vil det sgu da være bedre end det gæt værk jeg lige har beskrevet.....


  • #2   19. mar 2019 Den har stået tørt under opbevaring.
    Men kender ikke mærket, det ska jeg lige ha tjekket op på. Samt systemet er ikke nyt.

    Vil dog lige tjekke de fedt punkter der du snakker om


  • #3   20. mar 2019 Men kan man udlufte systemet uden udluftnings kit?
    Tænkte om man bare kunme blive ved med at dreje mod styrbord og så bagbord og efterfylde efterhånden som der er behov for det?


  • #4   20. mar 2019 Du skal have have en dunk med olie og slange med en studs der passer i påfyldningens hullet på rat pumpen, og så skal slangen fra dunken være fyldt UDEN luft, derefter kan du dreje fra side til side og udlufte ved cyl på motoren, der må endelig IKKE komme luft i beholdren igennem slangen.
    Kig evt på nettet ang udluftning.
    Men IGEN sådan er det på MIN.... læg nu noget martriale ind som vi kan forholde os til... evt nogle fotos og så opret båden = letter at hjælpe, og andre kan bruge tråden hvis de kommer ud i det samme..


  • #5   20. mar 2019 Ja okay,
    Synes fandeme bare det lyder mærkeligt når det virkede sidst.

    Kan det have været under transport?
    Hvis motoren har været drejet til den ene side eller noget?


  • #6   23. mar 2019 Det eneste der står på den er "Morse Control" tænker det må være mærket.



  • #7   23. mar 2019 Og det lyder helt som om det bobler inde i pumpen, det er nok helt sikkert luft

Kommentér på:
Hydraulisk styring

Annonce