{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Bølger og vind
  • #1   20. maj 2019 Tror måske risikoen for du bliver bordfyldt af en forkert sø er større end risikoen for at kæntre? Jeg har flere gange oplevet en forkert sø skylle indover min hardtop, men heldigvis tog den det meste, men du har jo en næsten åben båd?

    Din båd har vel een eller anden CE klassifikation? Kunne umiddelbart kun finde denne engelske definition, men mon ikke din er C eller D?
    A Class A yacht ( boat ) is a vessel that is built to navigate the open ocean and surpass a force 8 on the Beaufort scale and surpass waves higher that 4 meters. These yachts are constructed to be self sufficient in hostile seas.

    A Class B yacht ( boat ) is a vessel built to navigate on the offshore waters (200 miles and less) and can substain UP TO force 8 and waves UP TO 4 meters.

    A Class C boat is a vessel built to navigate inshore such as lakes, rivers, bays and close to the shore and can sustain UP TO force 6 and waves UP TO 2 meters.

    A Class D boat is built for protected or sheltered waters such as canals, rivers, small lakes and sustain a force 4 and waves UP TO .3 meters (less that 1 ft).

    Umiddelbart tror jeg maven siger fra før båden, hvis du forstår?


  • #2   20. maj 2019 Ahh. Super. Tak Per. Ja den er ret åben (har dog fuld kaleche). Men fribord er max 50 cm.

    Den er kategori C.

    De bølger vi var ude i var nok kun 50-70 cm. Svært at vurdere. Vildt at den kan tage op til 2 meter. Du har ret - maven vil sige fra inden 2 meter. Det må se voldsomt ud i en lille båd smiley


  • #5   30. maj 2019 Hej.
    Jeg er også nybegynder men i en 4 meter jolle kategori C, og 10 HK. Jeg sejler helst ikke ud, når det er mere end 5 - 6 sek/m. og bølgerne på DMI ikke over 0,5 meter.
    Sidste år skulle jeg ud og hente garn i ca.8 sek./m og ca. 1 meter høje bølger. Det var ikke sjovt, og man skal hele tiden se efter bølgerne, for ikke at få dem ombord.
    Jeg turde ikke, at sejle det sidste, for at få garnene med hjem. (ØV ! men måske godt nok?)
    Mvh Allan


  • #7   2. jun 2019 Ja, - - og der var MANGE krabber i, som også havde spist af fiskene. Men så gik tiden med det. Jeg er folkepensionist, så det var næsten OK. (smiler)
    Mvh Allan


Kommentér på:
Bølger og vind

Annonce