{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
613 visninger | Oprettet:

kølestråle.. {{forumTopicSubject}}

hej alle jeg har en gammel mercury 110 9,8hk som driller mig lidt.. når vi starter med at sejle(lille 12 fods limbo jolle) er der fin sladrestråle på den i ca 30 min så går den hen og bare drypper lige så stille ud af hullet.. hvis tillter motoren og tømmer den for vand og så sænker den igen og sejler vidre så er der fin kølestråle på i 30 min igen.. nogle der har nogle gode ider har skiftet impeller.. mvh kim


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  kølestråle..
  • #1   27. jun 2019 Kan være der sidder noget skidt i hullet, prøv at tag slangen af til plastic sprøjte spidsen og rens hullet.

    Hvis der kommer damp ud ved kølestrålen er din termostat defekt.

    Men hvis ellers vandpumpen er samlet ordenligt burde der være en konstant stråle, jeg ville nok prøve at skille vandpumpen ad igen og sikre mig at den er samlet ordenligt. Plastic dutten mellem vandpumpen og motor kan også sidde forkert dvs. du så ikke får et ordenligt vandtryk.


  • #2   27. jun 2019 Det er en meget gammel dame sådan en 9,8 Mercury. Da jeg var knægt for ca 45 år siden, havde vi også sådan en 9,8 Mercury. Og den begyndte på det samme problem som din. Og jeg kan huske, at den gamle borede sladrehullet op til et lidt større hul. Og så forsvandt problemet. Teoretisk set, ja så kan større partikler af gammel skidt, salt og snavs sætte sig i sladrehullet, og kan ikke komme ud. Ved at lave hullet lidt større, kan man så komme ud med det, og den kører normal igen. Måske det var løsningen ? Jeg har i foråret købt en lille 4HK 4-takt mariner, som også lavede det nummer. Og så borede jeg sladre hullet 0,5mm op i størrelse. Og der har siden været en fin fast stråle.

Kommentér på:
kølestråle..

Annonce