{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
919 visninger | Oprettet:

Kølestråle {{forumTopicSubject}}

hej
har et problem med kølestråle på min Honda motor.
der kommer ikke noget vand ud,så jeg kan se om den køler.
der blev skiftet impeller og hus sidste år og der var der ingen problem
den står i en tønde hvor vandet er over den hvor den indtager vand.
er der et bud på hvad problemet er ?

Arne


Kommentarer på:  Kølestråle
  • #1   23. apr 2018 kavatationspladen, er den helt dækket af vand? dét skal den være

  • Mogens J
    Mogens J Tilmeldt:
    mar 2016

    Følger: 1 Svar: 5
    #2   23. apr 2018 Prøv at tage benet af, hold en finger på vandrøret i benet og tag slangen til kølestrålen af så du han puste i den med munden, her kan du mærke om forbindelsen er tæt. Herefter sætter du benet ned i vandkaret og sidder er boremaskine (som skal løbe med uret) på så kan du se om der komme vand med tryk på fra pumpehuset.

  • #3   23. apr 2018 Sidste gang jeg skiftede impeller var den lille kile gledet ud af noten og sad under impelleren. Heldigvis startede jeg den op i en balje inden den kom i havnen.

    Måske din kile også er faldet ud?

    Eller den lille slange fra motoren ud til kølestråledysen kan være stoppet til? Prøv evt at rense den med et stykke fiskesnøre eller lignende?

    Ellers skal du have benet af og prøve det Nr 3 foreslår, evt sætte vandslangen direkte på stigerøret for at sikre vand kommer ud af kølestråle slangen?


  • #4   24. apr 2018 jeg kan blæse ind i den lille slange og se vandet bobler,så der må være gennemgang.
    så jeg må nok have benet af og se om jeg kan finde fejlen der.
    jeg sejlen hele sidste år der var der ingen problem med stråle vand efter punpehus og impeller blev skiftet.


Kommentér på:
Kølestråle

Annonce