{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.852 visninger | Oprettet:

Begynder spørgsmål. {{forumTopicSubject}}

Nu håber jeg i bærer over med mine dumme spørgsmål, griner indvendigt og svarer pænt:) Har jo aldrig haft båd før, faktisk kun sejlet med færge, eller en kano for 15 år siden.

1. Båden står på en bådtrailer, hvor der er ruller i bunden, samt siderne. Kan jeg godt gå op i den mens den står der, altså selvfølgelig hvor jeg sikrer den ikke tipper. For tænker at den jo støttes anderledes end i vandet, og det er jo en forøgelse af vægten/belastningen, med knap 100kg jyde.
Så må/kan jeg gå op i båden på land?

2. Det er jo et projekt, og måske en for stor mundfuld, men er stadig forhåbningsfuld. Der jeg er lidt bange/pivet, er vedr. strøm/benzin-dampe. Tanken er bagi, i en lille fordybning i bunden, hvor der i siderne er en forhøjning hvor man kan have ting i. Kan jeg smide batteriet i en lukket batteri-kasse i samme fysiske rum som benzin-tanken?
Kan ikke helt overskue at tanken skal være foran, hvor det vil være et mareridt at komme til at tanke den.

3. Vindskærm er jo nok der jeg skal smide flest penge, men vil et eller andet sted gerne have det laves relativt originalt, men uden skabelon til rude/stativ ved jeg ikke om en smed kan lave stativet blot ud fra billeder/mål på båden?

På forhånd tak, især 1 er vigtigt, for det er svært at nå/lave noget blot fra landjorden, selvom jeg har en skammel at stå på:)


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Begynder spørgsmål.
  • #1   21. aug 2013 Til spørgsmål 1 det kan sagtens lade sig gøre kør i t Hansen og køb to bukke og sæt under traileren bag ved hjulene og brug så dit næsehjulet.det har jeg gjord under renoveringen af min mustang

  • #2   21. aug 2013 Du sætter bare traileren på bilen så kan du sagtens gå op i bilen.. Ellers ligger du bare nogen klodser under foran og bagi så den stor vandret.

    Med hensyn til batteriet så sidder batterierne næsten altid nede i motor rummet. Du kan evt. Købe en billig batteri plast kasse i biltema.

    Og vindspejlet er det ikke så meget andet at gøre ved end at tage båden med til den lokale smed og så kam han strikke en ramme til dig og så kan du få polytan eller hærdet glas ved din lokale glarmester..


  • #3   21. aug 2013 eller mursten eller hvad man lige har liggende...

    nr 3 ja selvfølgelig kan en smed lave noget på mål og billeder som ligner nogenlunde det originale, men det er nok nemmest hvis han selv kan få lov at måle på båden eller evt få den ned på værkstedet


  • #4   21. aug 2013 Nu havde jeg ellers lige samlet en masse bræder sammen, tænkte slet ikke over at bukke duer til andet end når der byttes hjul rundt, så det betyder altså bådbunden ikke tager skade af jeg lige lurer i kabinen, og går lidt igang, tak for det.

    Vidste ikke hvor kreative smede var, om de bare kunne strikke noget sammen uden tegning/mål, men så må den med forbi så de kan få lavet et stativ til det, selvom det nok kommer til at gøre ondt i pengepungen.

    Piraten:
    Har nemlig kigget på sådan en plastkasse, og så skrue den fast i dobbeltbunden, men blev noget paranoid da jeg læste om en som bekymrede sig om benzin-dampene, for ville jo helst ikke sætte fut i det hele.

    Tusind tak for svar, så er der lidt mindre at tænke over, og noget at gå igang med.


  • #5   21. aug 2013 Du kan nemt lave udluftning bag i båden, hvis du er ræd for benzindampe, sådanne udluftninger har man på både med indenbordsmotorer, netop pga. den frygt, og den er velbegrundet.

    Det er kun fantasien der sætter grænser for hvordan du kan lave det, enten med manuelt udluftning, skabt af fartvinden, eller med en dertil påmonteret elmotor..


  • #6   22. aug 2013 altså hvis det er et helt lukket rum ville jeg bare montere en udluftning, men hvis dine forbindelser er i orden er der ingen gnister ved batteriet... de forekommer kun i motoren hvor der også er en masse varme hvilket vel også er grunden til at man har det ved indenbordsmotor. for der er tanken jo ofte et helt andet sted

Kommentér på:
Begynder spørgsmål.

Annonce