{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.921 visninger | Oprettet:

berndt k
berndt k
Tilmeldt:
26. aug 2009
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2

begynder spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Jeg overvejer at anskaffe mig en jolle/minder båd til at bruge til hoppy fiskeri. Men er lidt i tvivl om hvad man skal tage i betragtning af love og omkostninger.

Den båd jeg skal have skal være en mindre motorbåd, eller en jolle med påhængsmotor.

Hvad skal man have iorden mht. "parkering" af båden ved stranden/vandkanten, ligesom andre både der ligger fortøjret til en pæl i vandet. Skal man betale for det ligesom en havneplads? Og er der en grænse for hvilken type både man må have liggende fæstnet til sådan en pæl.

Forsikring, hvordan er det med det? Er det lovpligtigt på en båd som på motorkøretøjer, eller er det kun noget man skal have hvis man mener der er grund til at have det mht. tyveri, skader mm.

Er der andre ting jeg bør overveje inden jeg begynder at lede efter den rette (billige) båd til mig og min fiskekammerat?

(vil gerne frabede mig komentarer omkring søgefunktionen, da den har været brugt, kan bare ikke finde konkrete svar på spørgsmålene)


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  begynder spørgsmål
  • #1   26. aug 2009 der er ikke lovkrav om forsikring, men til en årspris på omkring 300kr for ansvar er det næsten dumt andet hvis uheldet skulle være ude(selvfølgelig afhængig af hvor og hvordan man sejler)
    ang om du må ligge din båd ved en pæl, så kommer det an på vedtægterne i det specifikke område, men snak da med nogen af de andre der ligger derude hvor du overvejer at ligge og hør hvordan og hvorledes de bærer sig ad.


  • #2   27. aug 2009 der er mange joller til salg hvor der hører en trailer med, hvis du har mulighed med bil osv. vil jeg anbefale at du gør det, at have en båd/jolle fortøjret til en pæl indbyder til tyveri og hærværk, så er der også elementernes rasen om efteråret og vinter, det kan gå hårdt ud over en lille jolle, min vens jolle rev sig løs i en storm og endte 40 km væk smadret totalt på nogle kampesten, pris på havneplads er meget forskelligt fra sted til sted, spørg din lokale havnefoged :o)

  • berndt k
    berndt k Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
    #3   28. aug 2009 har også overvejet det med en trailer, men har bare desværre ikke noget sted at parkere den, da jeg bor i opgang med fælles parkering. Så skal den stå 70km væk hjemme hos mine forældre, men så er der ikke meget fedt i at have en jolle til at fiske fra, når man skal bruge 3 timer på at hente den.
    Og prisen på trailere er også ret pebret til det vi havde tænkt os at bruge på det, da den jolle vi skal have ikke behøver være pæn, bare være tæt, og kan tøffe os en 100m ud på vandet.


Kommentér på:
begynder spørgsmål

Annonce