{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.908 visninger | Oprettet:

Lasse A
Lasse A
Tilmeldt:
9. aug 2011
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8

Slebet gelcoat {{forumTopicSubject}}

Halløjsa -

Ak ja... Total amatør som jeg er har jeg under min klargøring til primer og bundmaling af båden "lagt" vandlinjen for højt.
Jeg er ikke begyndt male - men har slebet gelcoaten og rengjort den... Men altså - har slebet for højt oppe (med korn 150), så når jeg nu rykker vandlinjen ned, vil jeg høre hvordan jeg kan få fixet gelcoaten igen?

Mon det kan poleres væk - eller bliver jeg nødt til at male det over?

Ved godt jeg skulle have haft båden i vand og tjekket osv - så al bagklogskab frabedes smiley

På forhånd tak for svar...


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Slebet gelcoat
  • #1   7. sep 2013 Du kan muligvis redde den igen, ved at vandslibe det du har grovslebet.

    Start med korn 600 og slut af med korn 1200, så burde det blive glat igen som en barnenumse..

    Men det kræver at der er topcoat nok tilbage, så der ikke er gennembrud nogen steder..


  • Lasse A
    Lasse A Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
    #3   8. sep 2013 Hej -

    Tak for svar smiley


  • #4   8. sep 2013 Båd magasinet det sidste nye har de lavet en artikel med det og her kan du læse om det http://www.sejlnet.dk/artikler/genskab-b%C3%A5dens-glans-slib-gelcoaten du skal nok regne med at ordne båden op til fenderlisten pga farve forskel

  • Lasse A
    Lasse A Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
    #5   15. sep 2013 Hej - så er poleringssættet bestilt smiley

    Jeg er netop blevet færdig med at bundmale. Båden har fået 4 lag primer og 2 lag bundmaling - og det er jo noget af et lag... Er det noget jeg skal være opmærksom på når jeg skal til at vådslibe og polere? Tænker at det ville være super nederen hvis det tykke lag blev "flappet" op på en måde i kantan... Eller sidder det så godt fast at det ikke er noget problem?


Kommentér på:
Slebet gelcoat

Annonce