{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.765 visninger | Oprettet:

Bjarne Z
Bjarne Z
Tilmeldt:
7. nov 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

Valg af speedbåd {{forumTopicSubject}}

Hej,
vi har besluttet at ville købe en speedbåd og synes markedet er temmelig uoverskueligt. Nu håber vi her i gennem at kunne få nogen ideer om hvilken retninger vi skal kigge.
Vi har følgende krav:
ca. 17 fods speedbåd (vil komme til at stå på trailer)
Påhængsmotor (passende størrelse i forhold til bådtype)
Ikke bowrider!
2 siddepladser ved siden af motoren
2 sæt stole (ryg mod ryg) som kan ændres til 2 liggepladser
Prisniveau: ca 100.000, det kan godt være mere eller mindre

Jeg har kigget lidt på Doral og campion uden at synes de er lige i øjet. Men har måske ikke set de rigtige modeller.

Håber der er nogen som kan hjælpe


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Valg af speedbåd
  • #1   7. nov 2013 Må man ha lov at spørge hvorfor en bowrider ej har interesse?

  • #2   7. nov 2013 Hej.
    Har i sommers selv stået med samme udfordring.
    Som udgangspunkt ville jeg have en 17-18 fods speedbåd med påhængsmotor. På en trailer.
    Startede med at se markedet i gennem på DBA og GulogGratis, var ude at se en del forskellige, både bow-rider, closed deck og med soveplads. De har hver deres fordele, plads, læ dybde. Så måtte jeg se lidt nærmere på behovet, som i mit tilfælde var ture med familie 2 børn, hygge, badning og lidt vandski/tube.
    Jeg så på både som Bayliner, Doral, Maxxum, Sea Ray, Stingray og Mariah.
    Jeg nåede så frem til at den 17 fods blev for lille til mit behov, og en påhængsmotor larmede for meget, så derfor endte jeg op med noget helt andet end først planlagt.
    Det jeg forsøger at sige er, ud at se nogle forskellige både, de fleste giver et helt andet indtryk når de ses i virkeligheden.
    Bemærk privatmarkedet er pt. Begrænset, der er kun ca. halvdelen til salg nu i forhold til i sommers.
    M


  • Bjarne Z
    Bjarne Z Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #3   7. nov 2013 Er der bare lidt køligere står vinden ind i åbningen, så kan man jo bare have presenningen på, men skal man fortøjre et eller andet sted kan man ikke komme ud til stævnen. Så skal preseningen af, nej.... det er for bøvlet

    Vi må bare erkende at i Danmark er der flere halvgode sommerdage end supergode sommerdage.
    Og helt subjektivt så synes jeg ikke det er særligt pænt med en presenning på den forreste del af båden.


  • Bjarne Z
    Bjarne Z Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #4   7. nov 2013 Hej Michael,
    jeg er helt enig at man skal ud at se nogle både. Vi har været hos to forhandlere
    uden at få øje på det helt rigtige. Vi vil besøge flere.
    Vi er nu heller ikke blege for at køre efter det, såfremt en skulle have en interessant båd. Men jeg synes det er et gedemarked at få grovsorteret i.

    Vi vil kun bruge båden til dagsture. Finde en hyggelig bugt til aftensmaden efter arbejde eller dagsture i weekenden. Det gør heller ikke noget at vandski er muligt hvis vores meget store børn skulle få de lyster.




  • #5   7. nov 2013 Kan se det er nogle af de samme tanker vi har omkring brug af båden. Hvis jeg ville have haft en med påhængsmotor havde jeg købt en magen til denne http://www.baadgalleri.dk/galleri/4790-campion_chase_580_e_tec_250ho
    Men efter at have hørt lyden af en 2t påhængsmotor faldt valget på en V8 indenbords synes 2t larmer for meget og 4t med over 100 hk var for dyre. Og så var mine unger helt vilde med ideen om en Bow-rider, men de er også en tand mindre (4 og 7 år). Synes det er fedt med drejesæderne for og bænken i bag, så kan vi også have et bord med og sidde og spise ved. Solsengen er over motoren.


  • #7   7. nov 2013 fletcher har levet bowridere med hardtop... så bestemmer man selv om den er br eller cd smiley

    edit: der var faktisk lige en i markedet (link fjernet) bare til inspiration. men en 17fods er der som regel ikke så mange sæder i...det plejer enten at være back to back eller bænke, ellers skal du nok kigge på 18-20fods


  • #8   7. nov 2013 Michael c en nyere 2 takter larmer altså ikke ret meget, og benzin forbruget er heller ikke dårligt længere, til gengæld trækker de som en gal.

  • Bjarne Z
    Bjarne Z Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #9   7. nov 2013 Det kan godt være vi ender op i en båd større end 17 fod, men vi må se.

    Indretningsmæssigt har jeg kigget på en som nedenstående.
    http://www.baadgalleri.dk/galleri/10283-campion_170

    Det er noget lignede vi søger.
    Jeg heller mest til en 4T motor, men det er ikke afgørende for mig.




  • #11   7. nov 2013 Kik i min profil
    jeg har en Thundercraft storm 170 som er den samme som Doral med en 115 E-tec som yder 130 hk men 1 års garanti tilbage se om det er noget for dig


  • #12   7. nov 2013 Er der nogen speciel grund til, at du vil have en påhængsmotor?

    Denne her er fandme stram men har indenbords motor (og sikkert uden trailer).
    http://www.dba.dk/bayliner-nedsat/id-1003610720/


  • #13   7. nov 2013 Henriette K. Beklager hvis jeg har givet misvisende info, jeg har nok ikke prøvet en nyere 2t påhængsmotor. De både jeg så på da vi skulle købe var fra omkring år 2000. De nyere var den del over mit budget, at den båd jeg så endte med at købe nok også bliver en dyr affære vil tiden vise.

  • Bjarne Z
    Bjarne Z Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #14   8. nov 2013 Hej Erik,
    det er primært pga. af vægten, service og bedre mulighed for at udskifte motor.

    Baylineren du viste er ellers en lækker båd, men ikke lige os.

    Det er en bådtype lignede det link jeg skrev vi søger. Jeg synes det er vanskeligt at finde andre fabrikater og modeller og det er her jeg søger hjælp.

    Den primære grund til det er en speedbåd vi søger, er ikke for at kunne sejle 50 knob men at indretningen gør at alle passager kan sidde i læ. Men ja, det er en speedbåd vi søger så den skal da kunne rykke sig.


  • #15   8. nov 2013 m in motor er en Evinrude 115 ho som er fabrikschippet til 130 hk årgang 2010 med 1 års garanti tilbage se billedder i min profil Thundercraft storm 170 med nysynet 1999 kg traller med el spil
    Motor kan evt sælges alene


  • Bjarne Z
    Bjarne Z Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #16   8. nov 2013 Hej Hasse,
    det er da bestemt en mulig kandidat.
    Men lige nu forsøger vi at afdække mulighederne og det er her jeg søger hjælp.



Kommentér på:
Valg af speedbåd

Annonce