{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.307 visninger | Oprettet:

allan J
allan J
Tilmeldt:
5. sep 2006
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 1

Hej er helt ny hjælp til rep af båd {{forumTopicSubject}}

Hej lad mig sige som det er jeg har aldrig ejet en båd men er kommet i den sitiution nu at jeg har fået tilbudt et glasfiper jolle af min kærestes nabo det skal koste 200kr plus at jeg selv fjerner den. Den er som sådan i ok stand trænger dog til en opfriskning. mener med maling og tværbrædt.

Dog er bunden på lige i midten (hedder vist kølen ik)?? der er der en lille revne/skade pga af de har slæpt den på land uden at passe på div sten osv. Kan man reperarer dette igen? det er ikke meget den er istykker men han siger det er nok til den tager vand i..

den er med dobbelt bund... er det det der hedder synkefri??

Skal jeg takke nej eller kan det laves uden at det ville være billigere at købe en der er iorden

Ps håber i kloge hoveder kan bære over med mig...


Kommentarer på:  Hej er helt ny hjælp til rep af båd
  • Svend C
    Svend C Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 25
    #1   5. sep 2006 Hej Allan
    Du kan sagtens reparere din båd:
    Der findes masser af anvisninge rmed billeder på nettet., men her er overskrifterne:
    slib grundigt maling gelcoat af omkring revnen i ca. 3-4 cm afstand så glasfiberen er synlig.
    Påmal flydende polyester (eks. Hempel).
    Ilæg glasfiber dug i passende størrelse i den våde polyester. Dæk med yderligere et lag polyester.
    Lad tørre/hærde
    Mal over med gelcoat.

    Alle produkter fåes i velass. båd- og malerforr.
    Samlet materiale pris anslåes til ca. 500,-
    HUSK rigeligt med udluftning og gerne åndedrætsværn da det er heftige sager.
    Held og lykke med projektet.


  • #2   6. sep 2006 Revnen i kølen, skal være stor nok til at kunne fylde ny glasfiber og polyester ind i. Du skal derfor skære revnen op, så den er et par mm.
    Du kan lave det via et lille rep.kit som kan købes i bl.a. byggemarkeder. Så kan du jo også lige få fat i den krydsfiner plade du mangler som sæde.
    Som Svend har skrevet, tror jeg også, at glasfiber rep.kit, krydsfinerplade, sandpapir og maling kan gøres for ca. 500,-


  • allan J
    allan J Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 1
    #3   6. sep 2006 Hej alle. Takker for svarne og tror jeg siger ja tak til den så.. for helt ærligt for 200kr kan det vel ikke gå helt galt.

    Det blir nok mit vinter projekt så at få den sat i stand osv...


  • #4   7. sep 2006 Hej derude er der noget som jar lidt forstand på hydraulisk styring på en ockelbo den er skide tung at dreje er det kablet eller pumpen som der er noget galt med????

Kommentér på:
Hej er helt ny hjælp til rep af båd

Annonce